Advokatfirmaet Schjødt AS

Iselin Nybø blir partner i Schjødt

Tidligere næringsminister Iselin Nybø blir partner i Advokatfirmaet Schjødt.

- Vi er takknemlige for og stolte over at landets tidligere næringsminister har valgt Schjødt, når hun nå vender tilbake til advokatstanden og næringslivet. Schjødt er i en meget god utvikling. Iselin Nybø vil med sin bakgrunn og kompetanse være en viktig ressurs for oss fremover, sier styreleder Olav Kolstad i Schjødt.

Nybø trer inn som advokat og partner i firmaet så snart som mulig. Tidspunktet for tiltredelse avhenger av Karantenenemndas avgjørelse om en eventuell karantene.

- Jeg ser frem til å bli partner i Schjødt. For meg har det i valget av ny arbeidsgiver vært avgjørende å komme til et sted der jeg kan fortsette å jobbe med og for næringslivet. Det får jeg i høyeste grad anledning til hos Schjødt. Jeg har latt meg imponere av firmaets evne til å tenke nytt og vilje til å gå sine egne veier. Firmaet har hatt en flott utvikling og jeg gleder meg til å være med på ferden videre både i Norge og internasjonalt, sier Nybø.

Før Iselin Nybøs politiske karriere, blant annet som statsråd i to departementer, arbeidet hun blant annet som advokat i flere år.

Advokatfirmaet Schjødt er Norges og Nordens største advokatfirma, med kontorer i Oslo, Stavanger, Bergen, Ålesund, Stockholm og London. Schjødt har opplevd betydelig vekst de siste årene, og styrker nå laget ytterligere med rekrutteringen av Nybø.

- Med Nybø på laget får vi en erfaren advokat og samfunnsaktør med bakgrunn fra ledende posisjoner på flere samfunnsområder. Nybø vil i Schjødt kunne bruke den erfaring og kunnskap hun har til beste for Schjødts klienter på viktige arenaer i samfunnet. Hun har en unik kombinasjon av erfaring som advokat, fra politisk arbeid og med styrearbeid, sier styreleder Olav Kolstad.

Om Advokatfirmaet Schjødt AS

Advokatfirmaet Schjødt AS
Ruseløkkveien 14

Advokatfirmaet Schjødt er Norges og Nordens største advokatfirma med kontorer i Oslo, Stavanger, Bergen, Ålesund, Stockholm og London.

Følg pressemeldinger fra Advokatfirmaet Schjødt AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Advokatfirmaet Schjødt AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Advokatfirmaet Schjødt AS