Inviterer til Livsløpet i Fredrikstad

Viken idrettskrets strekker ut armene og inviterer deg som jobber i barnehage og skole, kommune, fylkeskommune, er elev i videregående eller student, er ansatt eller frivillig i idretten og andre organisasjoner, fordi du er viktig for at vi alle skal kunne leve et aktivt liv i Viken.

Roar Bogerud, styreleder i Viken idrettskrets og tidligere rektor, ser frem til konferansen:

– I fremtiden må vi samarbeide for å skape barn og unge som går ut av skolen med en identitet som fysisk aktiv, i tillegg til alle fag de må kunne. Det handler om å skape livslang idretts- og aktivitetsglede.

Viken idrettskrets har lege vært opptatt av å samarbeide og å være en litt utradisjonell idrettskrets. Bogerud fortsetter:

– Vår viktigste metode er samarbeid og med denne konferansen inviterer vi deg som jobber i barnehage og skole, kommune, fylkeskommune, er elev i videregående eller student, er ansatt eller frivillig i idretten og andre organisasjoner, fordi du er viktig for at vi alle skal kunne leve et aktivt liv i Viken.

Samarbeidet er blant annet med fylkeskommunen og Sparbankstiftelsen, og det har resultert i et bredt og spennende program.

– Vi lover at du vil komme tilbake inspirert og motivert, avslutter Bogerud.

Linkl til programmet: https://www.idrettsforbundet.no/siteassets/viken/dokumenter/konferanser-pdf/konferanse-livslopet-fredrikstad-2022_ny-frist-060622.pdf

Organisasjonssjef for den nye idrettskretsen er Kathinka Mohn. Kretsen vil ha administrative ressurser med arbeidssted både i Strømmen, Drammen og Fredrikstad. ​

Viken idrettskrets er Norges største region i befolkning og antall medlemskap i norsk idrett.​