Inviterer til digital innovasjonsfest
Gründere, forbrukerinnovatører, professorer og skoleelever står foran kameralinsen når Q-Meieriene arrangerer digital Innovasjonsdag på onsdag (21.april).

Onsdag 21.april inviterer Q-Meieriene til en heldigital innovasjonsfest. Arrangementet blir en times livestream med gjester, prisutdelinger og underholdning.
— Innovasjon lar seg ikke stoppe av pandemi, kanskje tvert om. 1500 er allerede påmeldt. Det er dobbelt så mange som da vi arrangerte dagen fysisk i 2019, forteller Q-sjefen Bent Myrdahl.
Myrdahl skulle selvsagt ønske han kunne invitere til en fysisk møteplass. Men erfaringene fra «Q-Matredderdagen», som ble arrangert i høst, viser at det er mulig å engasjere og lykkes med digitale arrangement.
— Det har aldri vært et alternativ å droppe Innovasjonsdagen. Vi liker en utfordring, og har som så mange andre vært nødt til å finne nye måter å gjøre ting på.
— Vi har oppdaget at digitale arrangementer gir nye muligheter for interaksjon og engasjement. Samtidig har publikum all makt, og innholdet må derfor være knallgodt, sier han.
Hvem vinner forbrukerprisen 2021?
Livesendingen ledes av Harald Eia og har innslag blant annet fra det nye innovasjonshuset til Q, gründerfabrikken Askeladden & Co, senter for innovasjonsforskning i Stavanger og Ungt entreprenørskap.
I tillegg skal publikum få et ord med i laget når nye Skyr®-smaker skal testes. Høydepunktet kommer når «Forbrukerprisen 2021» skal deles ut.
— Gjennom året har vi delt ut innovasjonspriser til forbrukere som har fått realisert sin Q-idé. Den idéen som har lyktes best på markedet vinner hedersprisen «Forbrukerprisen», forteller Annette Waage Jung som er innovasjonsdirektør i selskapet.
Tidligere har «Forbrukerprisen» gått til Randi for sin idé om Skyr® Mini og Pia for sin idé om Skyr® Luftig.
Høyt under taket for nye idéer
Q-Meieriene har gjort det til en del av sin merkevare å involvere forbrukerne i produktutviklingen. Den tette dialogen har blant annet ført til innovasjoner som melkekartong med skrukork, yoghurt på pose og ikke minst suksess-historien Skyr®.
— Vi jakter hele tiden flere forbrukerdrevne innovasjoner. Fram til nå har kapasiteten på våre to meierier vært sprengt. Nå bygger vi et nytt innovasjonshus på Jæren og har satt av god plass til enda flere forbrukerdrevne innovasjoner. Alle er velkommen til å dele sine idéer med oss, avslutter Myrdahl.
Nøkkelord
Bilder


Om Q-Meieriene
Q–Meieriene er et uavhengig, norsk utfordrermeieri. Selskapet har to meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet. Q-Meieriene er et nytenkende meieri, kanskje kjent for sine smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for folk flest. Q var først med melkekartong med skrukork og målevindu, rømmebeger med skrukork, 1,75 liter melkekartonger. Meieriet står også bak suksessene Skyr og Norges beste sjokolademelk. Hovedaksjonær er Kavli Holding AS som eies 100% av O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond – Kavlifondet. Gjennom Kavlifondet går overskuddet fra Q-Meieriene går til forskning, kultur og humanitært arbeid.
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Q Matredderdagen: Dina og Henning fra Steigen vant prisen «Årets Matredder 2021»29.10.2021 15:37:42 CEST | Pressemelding
I fjor reddet Dina Fonn Sætre og Henning Holand fra Åpentlandskap hele 24 tonn mandelpoteter fra å havne i søpla. For innsatsen vant de prisen «Årets matreddere 2021» som deles ut av Q-Meieriene hvert år.
Maktdemonstrasjon fra TINE for å skvise Q ut av butikkhyllene. Melkemonopolet er på vei tilbake.22.10.2021 09:59:18 CEST | Pressemelding
Landbruksdirektoratet har vedtatt å kutte 50 mill. kr i året til Q-Meieriene. Den store taperen vil bli forbrukerne.
Drømmepakke til Skyr®-fansen - lanserer tre nye smaker17.9.2021 11:42:25 CEST | Pressemelding
Til stor glede for mange lanserer Q-Meieriene tre nye limited edition Din Skyr®-smaker sammen med KIWI, REMA og Coop.
Slik har melkekartongen aldri blitt brukt før21.6.2021 13:40:14 CEST | Pressemelding
«Bill.mrk. Askeladden eller Pippi» står det på stillingsutlysningen du kan lese på 300.000 melkekartonger i juli. Q-Meieriene bruker helt nye måter for å tiltrekke seg sin neste fabrikksjef på Jæren.
Nytt eksperiment skal kurere «datoskrekk»27.5.2021 12:11:53 CEST | Pressemelding
Kan datoskrekk kureres? I sitt nyeste «datoeksperiment» utfordrer Q-Meieriene fire forbrukere til å møte «best før»-frykten ansikt til ansikt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom