Corporate Communications ASCorporate Communications AS

Invitasjon til åpent nettmøte om fremtidens hydrogeninfrastruktur i Norge onsdag 2. desember klokken 13:00

Nel, Norwegian Hydrogen, Hexagon og Statkraft inviterer til et åpent nettmøte hvor DNV GL presenterer sin rapport: "Produksjonskapasitet og investeringer for hydrogeninfrastruktur i Norge".

Statsminister Erna Solberg og olje- og energiminister Tina Bru avholdt nylig sitt toppmøte for hydrogen, hvor næringslivet ble invitert til å gi innspill til det kommende veikartet for hydrogen i Norge.

Nel, Norwegian Hydrogen, Hexagon og Statkraft inviterer derfor til et åpent nettmøte hvor DNV GL presenterer sin rapport: "Produksjonskapasitet og investeringer for hydrogeninfrastruktur i Norge".

Selskapene vil samtidig presentere sine innspill på hvordan Norge kan bygge opp og finansiere hydrogeninfrastrukturen, på bakgrunn av rapporten, og hvorfor arbeidet må starte nå.

Tid: Onsdag 2. desember 2020 klokken 13:00 til 13:40

Sted: Arctic Securities. På grunn av de gjeldende reguleringene blir arrangementet strømmet via https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20201202_3/

Moderator:

• Christine Holtan Bøgh i ZERO

Hovedpresentasjon:

• Magnus Killingland i DNV GL

Representanter for hydrogenindustrien:

• Knut Flakk, styreleder i Norwegian Hydrogen og Hexagon
  • Jon André Løkke, adm.dir i Nel
  • Ulf Eriksen, avdelingsleder for hydrogen i Statkraft

Det blir anledning til å stille spørsmål til deltagerne.

Karen Romer, Hexagon, 950 74 950
Geir Fuglseth, Statkraft, 913 70 572
Geir Bjørlo, Nel, 915 40 000

Om Corporate Communications AS

Corporate Communications AS
Kavringen brygge 2

+47 23 89 89 30http://www.corporatecommunications.no/

Følg pressemeldinger fra Corporate Communications AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Corporate Communications AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Corporate Communications AS

REKOM-årsregnskap: Sterkt 2019 gir grobunn for optimisme på tross av korona-nedstengning3.7.2020 10:23:16 CEST | Pressemelding

REKOM økte både omsetning og tilstedeværelse i sine nøkkelmarkeder i 2019, og endte med en omsetning på nesten NOK 900 millioner og et driftsoverskudd på NOK 144 millioner (EBITDA). Samtidig reinvesterte REKOM i 2019 et tresifret millionbeløp i oppkjøp og utvikling av den eksisterende bedriften. Nordens største nattelivskonsern har tro på fremtiden til tross for korona-nedstengning, og eierne har tilført NOK 140 millioner som sikrer at REKOM står klar til å ekspandere når hverdagen vender tilbake.