Invitasjon til Åpen time for pressen 25. august, kl. 10:00-10:45

Hva er status for et nytt nasjonalt toppidrettssenter i Norge? Og har koronasituasjonen skutt fart i digitaliseringen av norsk idrett? Flere spennende digitale tjenester lanseres høsten 2019.

Idrettsstyret 2019-2021.

Vedlagt følger invitasjon til Åpen time 25. august kl 10:00-10:45 etter idrettsstyremøte nr 12, avholdt 24. august. Presseorienteringen gjennomføres digitalt på Teams (se lenke nedenfor). Det blir mulighet for å stille skriftlige spørsmål i chat underveis.

For eventuelt spørsmål om agenda og gjennomføring av Åpen time, kontakt Finn Aagaard, kommunikasjonssjef (NIF); Mobil; 91709391, epost: finn.aagaard@idrettsforbundet.no

Velkommen!

Agenda:

• Evaluering Olympiatoppen og norsktoppidrett
• Status, nytt nasjonalt toppidrettssenter
• Søknad om opptak av ny idrett
• Digitalisering av norsk idrett- status
• Kvinneløft
• Rasisme

Lenke til møte: Bli med i Microsoft Teams-møte

Idrettsstyret 2019-2021.

Statsbudsjettet 2021 er i hovedtrekk positivt for norsk idrett7.10.2020 11:54:11 CESTPressemelding

Statsbudsjettet for 2021 er i hovedtrekk positiv lesing for norsk idrett. Regjeringen bevilger 1,185 milliarder kroner i koronatiltak til idrett og frivillighet. Tilskuddet skal gjelde for første halvår. Forventningene om en økning i kompensasjonen for merverdiavgift til varer og tjenester innfris i tråd med regjeringens fastlagte opptrappingsplan. Regjeringen øker bevilgningen med 118,8 millioner til denne ordningen fra 2020.