Invitasjon til Åpen time 26. mai

Hvilke konsekvenser har koronasituasjonen gitt norsk idrett, og hvordan kan idrettens scenarioarbeid bidra til at norsk idrett skal komme seg gjennom koronakrisen på en kontrollert og styrket måte?

Idrettsstyret inviterer til Åpen time. Foto: Geir Owe Fredheim

Norges idrettsforbund inviterer pressen til Åpen time på Teams.

Når: Tirsdag 26. mai kl. 10.00 – 10.45

Agenda:

1. Koronasituasjonen – konsekvenser for norsk idrett. Scenarioarbeid
  2. NIFs ledermøte

Plenumsspørsmål vil bli stilt via Teams. Det vil ikke være mulighet for 1:1 intervjuer.

Følg Åpen time her:

Bli med i Microsoft Teams-møte

Lær mer om Teams | Møtealternativer

Idrettsstyret inviterer til Åpen time. Foto: Geir Owe Fredheim

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.