Invitasjon til Åpen time 23. juni

Hvordan skal NIFs arbeid som følge av koronasituasjonen evalueres? Hva er status for NIFs internasjonale arbeid, herunder innspill til IOCs reformarbeid i lys av koronasituasjonen, og implementering av nytt antidopingregelverk i norsk idrett.

Idrettsstyret ønsker velkommen til Åpen time 23. juni. Foto: Geir Owe Fredheim

Idrettsstyret inviterer pressen til Åpen time digitalt på Teams.

Når: Tirsdag 23. juni kl. 08.45 – 09.30

Agenda:

• Dialoginnspill til IOC (møteplasser og oppfølging av agenda 2020)
  • Internasjonal handlingsplan
  • Nytt antidopingregelverk
  • Evaluering av idrettens koronaarbeid
  • Inntektsstrømmer fra IOC

Plenumsspørsmål kan stilles skriftlig via Teams. Det vil dessverre ikke være mulighet for 1:1 intervjuer i etterkant av presentasjonen.

Følg Åpen time på Teams:

Bli med i Microsoft Teams-møte

Idrettsstyret ønsker velkommen til Åpen time 23. juni. Foto: Geir Owe Fredheim

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.