Invitasjon: Amedia starter prøveprosjekt med elektrisk distribusjon i Østfold

Amedia Distribusjon starter nå en vintertest av elektriske kjøretøy som et miljøtiltak for distribusjon av blant annet aviser, tidsskrifter, pakkesendinger og ferske frokostprodukter.

Torsdag 5. desember overtar selskapet 20 Paxster elektriske distribusjonskjøretøy som skal brukes i Fredrikstad. og Sarpsborg.

Kjøretøyene blir hentet på fabrikken, Bredmyra 3, 1739 Borgenhaugen, og kjører derfra i kolonne til Sarpsborg torg der de vil være klokka 1345. Etter hvert fortsetter kolonnen til Fredrikstad og ankommer Stortorvet rundt klokka 1445.

Representanter fra Amedia Distribusjon og Paxster vil være til stede både i Sarpsborg og Fredrikstad for å gi ytterligere informasjon og svare på spørsmål.

Amedia Distribusjon er den del av det landsomfattende distribusjonsnettverket Helt Hjem.

Kontaktperson: Kommunikasjonssjef Hallgeir Westrum, tlf 907 507 64, hallgeir.westrum@amedia.no