Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance – årsrapport for 2022

Foreningens bestyrelse har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for 2022.

De finansielle markeder udviklede sig negativt i 2022, hvor såvel aktier som obligationer oplevede væsentlige kursfald. Afkastmæssigt blev 2022 derfor et utilfredsstillende år for foreningen. Alle foreningens afdelinger leverede negative afkast, der var lavere end ledelsens forventning primo året. En højere end ventet inflation var årsag til denne udvikling i 2022.

Relativt til benchmark udviklede foreningens afdelinger sig forskelligt. Afdelingerne Bæredygtig Moderat KL og Bæredygtig Offensiv KL opnåede afkast, der oversteg afdelingernes respektive benchmark. Afdelingerne Defensiv-Porteføljepleje KL, Moderat-Porteføljepleje KL, Offensiv-Portefølje KL og Offensiv KL gav afkast en anelse under benchmark, mens afdelingerne Bæredygtig Defensiv KL, Defensiv KL og Moderat KL gav lavere afkast end benchmark. Samlet set findes afkastudviklingen i foreningens afdelinger acceptabel de volatile markeder taget i betragtning.

Foreningens ledelse forventer begrænset afkast i foreningens afdelinger i 2023. Væsentlige afkastudsving over året må forventes i foreningens afdelinger, og negative afkast kan ikke udelukkes.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted tlf. 44 55 91 60.

Investeringsforeningen Nykredit Invest

Tage Fabrin-Brasted
Direktør

Vedhæftede filer

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Articles of Association for RTX A/S21.3.2023 15:28:54 CET | Press release