Intendia Group

Intendia Groups konsernsjef går av

Etter to år som konsernsjef for Intendia Group velger Anders Hvarfner å forlate selskapet. Før han overtok ansvaret som konsernsjef i januar 2017, var han i 4 år adm. dir. for Iris, Medlearn och Competens, noen av Intendia Groups virksomheter i Sverige.

- Utbildning, och inte minst vuxenutbildning, är mer relevant än någonsin. Samtidigt är vår bransch, liksom andra, satt i omvandling. Att vd och styrelse ibland ser olika på strategiska vägval är i det läget inte något konstigt. Vi har hela tiden haft en tät och bra dialog och det naturliga steget för mig nu är att gå vidare mot nya uppdrag, säger Anders Hvarfner.

- Anders Hvarfner har vært sentral i oppbyggingen av Iris, Medlearn och Competens, som er konsernets største virksomheter innenfor voksenopplæring, sier Lars Buer, styreleder i Intendia Group. Han har også vært sental i arbeidet med å knytte de enkelte operative virksomheten sammen under Intendia-paraplyen, og skape en struktur for utvikling av felles satsinger mellom enhetene. Anders har også vært en veldig viktig stemme for oss i arbeidet med å skape gode forutsetninger for å bringe mennesker med ulie forutsetninger fortest mulig inn i arbeidslivet. Vi respekterer selvfølgelig at Anders nå velger å gå videre til nye oppgaver og takker han for innsatsen for utvikling av våre utdanningsvirksomheter, understreker Lars Buer.

Styret i Intendia Group vil umiddlebart igangsette arbeidet med å finne riktig person til å lede Intendia Groups virksomheter i Norge og Sverige videre.

Om Intendia Group

Intendia Group
Upplandsgatan 2B
111 23 Stockholm, Sverige

+47 958 30 974https://intendiagroup.com/no

Intendia Group er et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. Konsernet består av 12 sterke og uavhengige merkevarer, og hvert år utdanner og utvikler vi over 40 000 studenter og deltakere. Gjennom et økende antall internasjonale samarbeid og partnerskap er virksomheten også representert mange ulike steder rundt om i verden, f.eks. i USA, Australia, Tanzania og Etiopia, i tillegg til en rekke europeiske land.

I Norge drives virksomheten gjennom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, NKI Nettstudier, SoFI – School of Fashion Industry og Treider. I Sverige driver konsernet virksomhet gjennom Berghs School of Communication, Competens, Iris og Medlearn.

Følg pressemeldinger fra Intendia Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Intendia Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Intendia Group