Innstilt til utvidelse av sykehjem i Lier

Strøm Gundersen, der AF Gruppen er hovedaksjonær, er valgt som entreprenør for oppføring av nytt tilbygg til Fosshagen Ressurssenter i Lier kommune. Fosshagen Ressurssenter er et sykehjem med 32 sykehjemsplasser, 16 boliger og 13 rehabiliteringsplasser. Første byggetrinn av senteret ble ferdigstilt i 2016.

Fossheim Ressurssenter, bilde av sansehage. Illustrasjon: Reiulf Rustad Arkitekter

Kontrakten omfatter en utvidelse av senteret med 40 sykehjemsplasser og et boligareal på 3 600 m2 BTA. Bygget skal bygges som en egen enhet, men skal integreres med eksisterende bygning. Kontrakten er en totalentreprise, og har en verdi på MNOK 135 ekskl. MVA. Kontrakten om utbygging av fase to av senteret inngås med Lier Eiendomsselskap KF.

Oppstart er mai 2020, og planlagt ferdigstillelse er januar 2022.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 22,6 mrd kroner i 2019 og har i dag ca 5700 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).