Innstilt til kontrakt av Forsvarsbygg

Forsvarsbygg har innstilt AF Gruppen (AFG) som entreprenør for utførelse av entreprise Tank- og prosessanlegg på Ørlandet.

Illustrasjonsfoto. Foto: Forsvarets mediearkiv/Helge Hopen

Arbeidene utføres ved Ørland flystasjon og omfatter bygging av nytt drivstoffanlegg til F35-flyene.

Arbeidene starter i januar 2020 med forventet ferdigstillelse sommeren 2021. Avtalen er en totalentreprise og kontraktens verdi er estimert til MNOK 178 ekskl. mva.

-          Vi er glade for å bli valgt og kunne tilby den kompetanse og kapasitet som etterspørres i prosjektet. Gjennom flere år har vi utført flere entrepriser på Ørlandet og er godt fornøyd med at Forsvarsbygg valgte AF Gruppen til nok et prosjekt, sier Arild Moe, konserndirektør i AF Gruppen.

Illustrasjonsfoto. Foto: Forsvarets mediearkiv/Helge Hopen

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 5700 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.