Innstilt til bygging av ny ringvei rundt Stockholm

AF Gruppen er innstilt av Trafikverket for ny veiutbygging rundt den svenske hovedstaden.
E4 Forbifart Stockholm, er en 21 km lang ringveg rundt hovedstaden.  Foto: Trafikverket
E4 Forbifart Stockholm, er en 21 km lang ringveg rundt hovedstaden. Foto: Trafikverket

Innstilt av Trafikverket for utbygging i Stockholm

Trafikverket bygger ut E4 Forbifart Stockholm, en 21 km lang ringveg rundt hovedstaden. Utbygging av entreprise FSE305 Bergtunnlar Lovö gjennomføres som en hovedentreprise og består av 6 km vegtunnel med to løp og 7 km rampetunneler. Arbeidene omfatter også vegbygging og ventilasjonssjakter.

Arbeidene skal starte opp sommeren 2020 og er planlagt ferdigstilt i desember 2024.

Avtalen har en verdi på ca. 3 400 MSEK.

- AF Gruppen er godt fornøyd med å få tillit fra Trafikverket til å gjennomføre denne krevende tunnelentreprisen. AF har etablert en sterk posisjon i Sverige og vi ser frem til å samarbeide med Trafikverket på en kontrakt som passer godt for vår kompetanse innen tunnelbygging, sier Morten Grongstad, konsernsjef AF Gruppen.