Norgestaxi

Innovasjon fra Cabonline Group og NorgesTaxi

Cabonline Group og NorgesTaxi lanserer jip - taxi til 99 kroner - Trondheim først ut! Jip er utviklet for målgruppen «studenter og young professionals». De ønsker å kunne reise dit de vil på en enkel og smidig måte, og til en pris som passer dem. Det er for å møte denne målgruppens behov at vi nå lanserer jip, sier administrerende direktør Dag Kibsgaard-Petersen i Cabonline Norge.

Nordiske Cabonline Group som også NorgesTaxi inngår i, lanserer nå «jip» som blant annet lar deg bestille taxi med en app som er intuitiv, smart og fleksibel til en fastpris på 99 kroner. Med appen jip får man fastpris, anslått ventetid, digital kvittering og rating av sjåføren på mobilen. Tilbudet er tilgjengelig i tidsintervallet 17:00 til 01:00.

Vi er stolte over å være en «first-mover» her sier administrerende direktør i Cabonline Norge og NorgesTaxi, Dag Kibsgaard-Petersen. Vi ser at det er grupper som ikke tar taxi, heller ikke når det er den tryggeste løsningen eller når kollektivtilbudet er dårlig.   jip løser utfordringene disse gruppene har, gjennom å tilby fastpris på 99 kroner innenfor et gitt sentrumsområde på tidspunkt der de gjerne reiser, altså ettermiddagen og kvelden.

Norsk taxinæring har historisk vært lite innovativ og nytenkende. Cabonline og NorgesTaxi ser jip som et viktig ledd i å utvikle et bredere og bedre produktspekter innenfor persontransport, med skreddersydde varemerker og produkter for ulike forbrukerbehov.

jip er et urbant, nytt konsept og varemerke, som er designet for å møte forbrukernes behov samtidig som sjåførens inntjening utvikles gjennom å tilføre nytt volum i tidsrom hvor det ellers har vært mindre å gjøre. Ved å ta i bruk en smart app kan kostnader reduseres og prisene kuttes, sier Kibsgaard-Petersen.

Vi vil jobbe aktivt for overgang til fossilfrie biler i vår bilpark. Som et ledd i vår miljøstrategi blir alle jip-turer CO2 kompensert. jip passer på miljøavtrykket både før, under og etter turen. Man skal ikke måtte ha dårligere samvittighet over å benytte denne delen av kollektivtilbudet enn andre. Vi passer på miljøavtrykket til turen din, både den delen hvor du sitter i taxien og kjøringen til og fra deg, sier Kibsgaard-Petersen.

jip er en plattformløsning som hjelper både kunder og sjåfører benytte de bilene som er ute på veien bedre enn før. Dette er en «vinn-vinn-situasjon», kundene får en litt tryggere hverdag og våre sjåfører får fylt de bilene som er ute til ethvert tidspunkt. Appen kan også brukes i andre tidsrom og i områder utenfor jip-zonen, og vil da gi 10% rabatt i forhold til vanlig taxi.  Samtidig som vi senker prisene er dette fortsatt seriøse sjåfører i sikre biler, kundene våre skal alltid kunne være trygge på at de kommer trygt og behagelig frem.

Raske fakta om Jip

-          Ny smart appløsning for å booke taxi til lav fastpris

-          Taxi til fastpris på 99kr innenfor jip-sonen mellom 17:00 og 01:00

-          10% rabatt om appen brukes i andre tidsrom eller utenfor jip-zonen

-          CO2-kompensasjon av alle turer

-          Anslått ventetid

-          Rating av sjåfør

-          Digital kvittering

-          Lanseres i Trondheim 2. mai

-          Appen "jip taxi" lastes ned fra App Store og Google Play

-          Utviklet av Nordens største taxiselskap, Cabonline Group

Dag Kibsgaard-Petersen
dag.kibsgaard-petersen@cabonline.com
+47 40011981

Om Norgestaxi

Cabonline Group er Nordens ledende taxiselskap med over 5300 biler i Sverige, Norge og Finland. Innen Cabonline finnes en rekke varemerker, blant annet TaxiKurir, NorgesTaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi og Sverigetaxi. Gjennom Cabonline får løyvehaverne tilgang til attraktive kundeavtaler, støtte fra bransjeledende teknologiutvikling samt nytte av stordriftsfordeler, effektiv service og en felles infrastruktur. Cabonline Group omsetter for ca. 6,2 mrd. SEK og utfører ca. 45.000 reiser pr. døgn. For mer informasjon se www.cabonline.com

Følg saker fra Norgestaxi

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norgestaxi på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Norgestaxi

NorgesTaxi blir første taxiselskap i Næring for klima-nettverket15.3.2019 16:35:33 CETPressemelding

NorgesTaxi AS som er en del av nordiske Cabonline Group blir i dag som første taxiselskap en del av Oslo kommunes nettverk Næring for Klima. Byråd for Miljø- og samferdsel i Oslo, Lan Marie Nguyen Berg uttaler at «det er gledelig at Norgestaxi, som det første taxiselskapet i Oslo, nå tilslutter seg nettverket Næring for klima. Nettverket teller i dag 113 medlemmer som går foran og viser vei».