Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 på den svenska marknaden

Pressmeddelande, den 22 september, 2020

Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 för svenska kommuner och den offentliga förvaltningen. Dynasty 10, en marknadsledare i Finland, är ett mångsidigt mjukvarupaket för informations- och beslutshanteringsprocesser för stora som små organisationer, och är utformad för att fungera sömlöst som en del av den offentliga förvaltningens arbetsmetoder och system.

Dynasty-lösningen har använts i över 30 år i Finland och genomgått kontinuerlig utveckling för att uppfylla kunders behov och förväntningar. Lösningen är anpassad för att följa de lagar och regler som kommuner och offentlig förvaltning måste följa. I Dynasty 10 kombineras Innofactors erfarenhet och kunskap från över 250 kunder inom kommunal och statlig förvaltning tillsammans med modern användarorienterad design och användarupplevelse.

“Vi är glada av att se hur likartade de offentliga beslutsprocesserna i de nordiska länderna verkligen är - delvis tack vare århundraden av gemensam historia. Våra kunder i Sverige kommer att dra nytta av samma produkter som vi har utvecklat genom en satsning som motsvara flera 1000-års arbete. Vi kommer att anpassa lokala krav och integrationer till våra kärnprodukter och introducera en konkurrenskraftig och omfattande ärendehanteringslösning på den svenska marknaden," säger Valtteri Koivunen, Solution Lead, Innofactor Finland.

Dynasty 10 utmärker sig inom områdena information-, ärende- , dagbok- och dokumenthantering, samt hantering av avtal och beslutsunderlag för ämbetsmän och administrativa avdelningar med politiker, publiceringstjänster, innehållshantering och ett kontaktregister. Lösningen inkluderar den senaste informationssäkerheten, GDPR-överensstämmelse samt en tillförlitlighet och spårbarhet av lösningen som uppfyller kraven för offentliga förvaltningssystem.

”Vi är mycket glada att se Innofactor ta in informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 till Sverige. Detta kommer att ge svensk offentlig sektor en ny utmärkt möjlighet att möjliggöra diarieföring samt ärende- och dokumenthantering. Lösningen har en enastående användarupplevelse och integreras sömlöst och säkert med Microsofts produktivitetslösningar och Azure-molntjänster,” säger Jennica Andersson, Public Public Sector Lead, Microsoft Sverige.

”Introduktionen av Dynasty 10 i Sverige ger svenska kommuner möjlighet att, med bästa digitala förutsättningarna, modernisera hur de arbetar med diarie- och ärendehantering. Det bygger också på Innofactors strategi att bli en ledande aktör i hela Norden och hjälpa våra kunder att transformera till moderna digitala organisationer med hjälp av ledande lösningar baserade på Microsoft-teknik,” säger Marcus Hasselblad, Country Manager, Innofactor Sverige.

För mer information:

Suvi Albert, Business Area Lead, Dynasty, Innofactor Finland
suvi.albert@innofactor.com, +358 40 553 2984

Marcus Hasselblad, Managing Director and Country Manager, Innofactor Sverige
marcus.hasselblad@innofactor.com, +46 70 837 8431

Key dates for the Yara International ASA 2019 dividend23.10.2020 17:33:48 CESTPress release

Oslo, 23 October 2020: Reference is made to Yara’s stock exchange release dated 23 October 2020 regarding the Extraordinary General Meeting and additional dividend of NOK 18 per share. The following key dates will apply for the additional dividend: Ex dividend NOK 18.00 as of: 18 November 2020 Record date: 19 November 2020 Dividend payment date: 27 November 2020 ADR dividend payment date: 4 December 2020 Contact Thor Giæver, Investor Relations Cellular: (+47) 480 75 356 E-mail: thor.giaver@yara.com About Yara Yara grows knowledge to responsibly feed the world and protect the planet. Supporting our vision of a world without hunger, we pursue a strategy of sustainable value growth, promoting climate-friendly and high-yielding crop nutrition solutions for the world’s farming community and food industry. Yara’s ambition is to be the Crop Nutrition Company for the Future. We are committed to creating value for our customers, shareholders and society at large, as we work to develop a more su

Nøkkeldatoer for Yara International ASA tilleggsutbytte23.10.2020 17:33:48 CESTPressemelding

Oslo, 23. oktober 2020: Det vises til børsmelding 23. oktober 2020 om ekstraordinær generalforsamling og tilleggsutbytte på 18 kroner per aksje. Følgende nøkkeldatoer gjelder for tilleggsutbyttet: Aksjen handles eks. utbytte NOK 18,- fra: 18. november 2020 Eierregisterdato: 19. november 2020 Utbetalingsdato: 27. november 2020 Utbetalingsdato ADR: 4. desember 2020 Kontakt Thor Giæver, investorkontakt Mobil: (+47) 480 75 356 E-post: thor.giaver@yara.com Om Yara Yara bringer kunnskap om hvordan verdens befolkning kan mettes og kloden beskyttes. Bak vår visjon om en verden uten sult ligger en strategi som fremmer klimavennlige og ressurseffektive løsninger for landbruk og matvareindustri over hele verden. Vår ambisjon er å være fremtidens leverandør av plantenæring. Vi har forpliktet oss til å skape verdi for kunder, aksjonærer, og samfunnet rundt oss i arbeidet med å skape en mer bærekraftig matverdikjede. For å nå dette målet, har vi satt oss i førersetet for utviklingen av digitale verk

Kommuniké från extra bolagsstämma den 23 oktober 2020 i Saniona AB23.10.2020 17:15:00 CESTPressemelding

PRESSMEDDELANDE 23 oktober 2020 Idag, den 23 oktober 2020, hölls extra bolagsstämma i Saniona AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet. Beslut om (A) personaloptionsprogram; och (B) riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av ett optionsprogram för samtliga av bolagets anställda, inklusive bolagets verkställande direktör, ledningsgrupp (exklusive CSO Jørgen Drejer), Vice Presidents och samtliga övriga anställda. Personaloptionerna omfattar samtliga av bolagets nuvarande anställda (inklusive nyligen anställda och personer som kommer att anställas under perioden fram till nästa årsstämma). Stämman beslutade även om riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Programmet innebär att högst 7 976 690 personaloptioner ska erbjudas deltagarna. Optionsinnehavarna

Bulletin from the extraordinary general meeting on October 23, 2020 in Saniona AB23.10.2020 17:15:00 CESTPress release