Inngår sponsoravtale med verdens raskeste

Eviny AS inngår sponsoravtale med Salum Kashafali, verdens raskeste paralympiske utøver. Bergenseren er kåret til «årets mannlige parautøver»på Idrettsgallaen i 2020 og 2022. Han er regjerende paralympisk mester og verdensmester, og har løpt hundremeter på 10.43.

Konserndirektør Rune Indrøy i Eviny og sprinter Salum Kashafali utenfor hovedkontoret til Eviny i Bergen.

Sprinteren har to prosent syn grunnet en medfødt netthinnesykdom.

- De sportslige prestasjonene og resultatene hans er vanvittig imponerende. Salum er en verdensmester fra Bergen og han inspirerer oss med en herlig optimisme og tro på fremtiden. Men hans unike personlighet og samfunnsengasjement imponerer meg nesten enda mer. Han skaper sosial energi i lokalsamfunnet og er rett og slett et varmt og godt menneske, sier Rune Indrøy, konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt i Eviny.

- Jeg bruker å si at det verste ikke er å bli født svaksynt eller blind, men å bli født uten visjoner. Eviny har en stor visjon om å sette fart på det grønne skiftet. Det heier jeg virkelig på, sier Salum Kashafali.

Kashafali flyttet med familien til Norge i 2003, som kvoteflyktning fra Kongo. Da var han ni år gammel.

- Salum er en perfekt ambassadør for den rene energien som vi produserer og leverer. Og så er hans historie til inspirasjon for alle, ikke bare oss i Eviny. Fra fattigdom og borgerkrig i Kongo, til en ny start i Norge og til slutt verdensmester og paralympisk mester. Det er bare veldig sterkt på alle måter, sier Indrøy.

- Jeg er veldig glad for å ha fått Eviny med på laget. Sammen skal vi skape ren energi og fremtidsoptimisme. Vi er en perfekt match, sier Kashafali.