Inn i skogen med Odd Nordstoga

Men ikkje på blåbertur

Foto: Ignat Wiig

På mitt førre album er det ei linje som går slik:

Det er tusen millionar
av kjende tre som fer forbi.
Ja, det er grantre, myr, og det er mose
i min eigen poesi.

«Inn i skogen» er vel ei slags etterprøving på om det stemmer.

Den som av tittelen ventar seg ei plate om bonitet, bark og bjørkeved vil nok bli skuffa. Men, ja, det har blive ein del skog dei siste par åra. Ein ting er at eg har laga musikk til NRK-serien Fotobonden. Ein annan ting er overtakinga av eit småbruk i Trysilskogen. Ganske langt inni skogen er det, med milevis med gran og furu til alle kantar. Eit landskap med uttrykk kan ein vel seie, tyngre og vidare enn dei lette kollane opp mot fjellet i Vinje. På eit tidspunkt fann eg ut at eg kunne prøve å bruke all denne skogen til noko. Noko anna enn berre å hogge ved og plukke molter i, eller å finne eit tema som passar når Fotobonden prøvar å få eit bilete av ei ørn. Bruke den som ståstad å skrive låtar utfrå. Det har eg gjort på dette albumet.

Når eg no sette desse songane saman til ei plate, så såg eg det for meg som ein slags roadmovie, men med ski og på blå swix i staden for i Ford Mustang og på Route 66. Songane er liksom refleksjonane eg-personen gjer seg i naturen og i dialog med den. Han tenker på sin eigen feigskap, røtene sine, våren, verda der ute og lykka der inne. Han tenker på kor han har havna i livet, og derfrå på uttrykket «godt nok». Er det ikkje eit ganske bra uttrykk i grunnen? Set liksom ei grense for higinga. Er det ikkje ganske bra når det er godt nok?

Og inne i skogen, kven møter han der, på ei myr med spreidd furuskog framom blåne bak blåne? Hans Børli så klart, skogsdiktaren, han som gjev skogen sjel og sinn. «Hoho!» ropar han, og det svarar i skogen, og alt er eitt, og alt heng saman. Det er ikkje noko å legge til eller trekke frå på det «Hoho»-et til Børli. Eller? Jau. Ein vil jo heim att og inn til sofa og Netflix.

«Inn i skogen» heiter plata. Den er spelt inn heime på musikkrommet i huset mitt på Lambertseter. Det er fyrste gongen eg sjølv står som produsent på mitt eige album. Eg hadde lyst til at det skulle låte slik som eg kunne få til. Liksom la mine eigne begrensingar setje rammene for soundet, bruke mest mogeleg av min palett – instrumenta mine her oppe på kontoret, hente fram den frimodige gleda frå den tid ein var ny i dette og ingenting kunne men alt var lov. Moro har eg hatt det! Så, når låtane hadde fått si form og liksom stod av seg sjølv, har bandet mitt kome opp og bidrege med sitt. Slik har det på mange vis også blitt ei bandplate også. Med Torstein Lofthus på trommer, Tor Egil Kreken på bass, David Wallumrød på piano, Alexander Pettersen på gitar og Håkon Aase på fele.

Det er ein duett på plata. Sigrid Aase er søstera til Håkon, og var vokalist i bandet Hajk. No har ho også gjeve ut ei soloplate med Hanne Hukkelberg som produsent. Men altså, i tillegg til dette syng ho på låten «Godt nok» på dette albumet. Det er eg veldig takksam for at ho ville bli med på.

Plata er miksa av Øystein Frantzvåg. Han har gjort mykje oppigjennom. Ein av dei finaste tinga han har gjort er å mikse Valkyrien si siste plate. Erlend Robstad har han også gjort, og mykje meir. Eg blei glad då han takka ja til å mikse denne.

Fra midnatt kan du høre albumet her:

Foto: Ignat Wiig

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated