Ingvill Størksen går fra Virke til Coop Norge

Ingvill Størksen er ansatt som ny Direktør for politikk og myndighetskontakt i Coop Norge SA. Størksen kommer fra stillingen som Direktør for Virke Dagligvare.
Ingvill Størksen er ansatt som ny Direktør for politikk og myndighetskontakt i Coop Norge SA. Foto: Virke.

- Vi er svært fornøyd med at Ingvill Størksen har takket ja til å bli en del av Coop-teamet. Vi har allerede hatt gleden av å jobbe sammen gjennom Coops medlemskap i Virke og vet hvor dyktig Ingvill er. Hun kjenner både Coop og bransjene vi opererer i godt og har solid erfaring og en kompetanse vi vil få stor glede av, sier Direktør for Kommunikasjon og Bærekraft i Coop Norge, Bjørn Takle Friis.

Størksen blir en del av avdelingen for Kommunikasjon og Bærekraft og skal foruten å lede arbeidet med politikk og myndighetskontakt være talsperson for Coop Norge SA i relevante saker mot media, forvaltningen og det politiske miljø.

- Etter syv lærerike og givende år som direktør for Virke dagligvare, gleder jeg meg til å gå over til å jobbe med politikk og myndighetskontakt i Coop. Coop er Norges eneste dagligvarevirksomhet som eies av forbrukerne selv. Jeg ser frem til å bidra til Coops arbeid for bedre konkurranse og mer bærekraftig utvikling, til beste for forbrukerne, sier Ingvill Størksen.

Ingvill Størksen tiltrer stillingen i Coop Norge 1. november 2021.