Inger Lise Stulien og Arthur Stulien ute med country-duett i dag!

"I Don´t Miss You" er en uptempo countrylåt - med inspirasjon fra Nashville.

LYTT HER

Inger Lise Stulien og Arthur Stulien er aktuelle med country duett med klar og ærlig beskjed: "I Don´t Miss You". En direkte tittel og budskap, men låta har allikevel en mer optimistisk framtoning rent musikalsk - en skikkelig feelgood og catchy låt.

Det er en ekte familie duett; Inger Lise Stulien er tante og fadder til Arthur Stulien og de kommer fra en sangglad og musikkinteressert familie. Arthur er også oppkalt etter Inger Lise sin far, som var en folkekjær kulturpersonlighet og trekkspiller på Sørlandet.

Arthur Stulien har fått mye oppmerksomhet både i inn og utland og jobber tett med musikere og produsenter i Nashville. I 2020 mottok han prisen European Country Single of the Year for sin singel "Play it Again". Inger Lise Stulien har også arbeidet i Norge og i Nashville, men har skrevet mye musikk på egen dialekt og har åtte soloalbum bak seg. Begge artister har arbeidet i mange år med hver sin karriere og turnert rundt om i landet, men har ikke tidligere spilt inn en duett sammen - før nå:

– No var tida inne, og dette var eit veldig moro samarbeid. Frå å skifte bleier på han som liten baby, til å bli kollega i studio er eit stort sprang. Stor avstand i tid og livsfase, men likevel så nært og kjært, forteller Inger Lise.

Etter Inger Lise Stulien sitt forrige album "Nashville" (innspilt i Nashville) ble gitt ut akkurat da pandemien slo til, ble alle konserter avlyst. Da måtte hun tenke annerledes, det endte med Agders høyeste platelansering. Hun forteller:

– Eg blei frakta på schooter nokre mil inni fjellheimen, på Agders tak, Sæbyggjenuten 1508 moh nord i Setesdal, med NRK TV i sleden bak. Der hadde eg plateslepp, og reportasjen kom på «Norge Rundt».  Og då eg ikkje kunne synge for folk måtte eg synge for fe, så eg hadde singelslepp i sauefjøset. No er me midt i lemminga her på garden, så singelsleppet til «I Don`t Miss You» blir i Stulia, der pappa kjem i frå, og der far til Arthur, (min storebror) har overtatt. Me er tilbake til røtene.

Sammen med seg har de fått med CMA-Winner Jenee Fleenor på fele. Det er fjerde gang på rad hun har blitt kåret til årets musiker i USA på Country Music Awards. Etter et Norgesbesøk og et personlig besøk hjemme hos Inger Lise Stulien, utviklet de et godt vennskap som resulterte i fele-solo fra Fleenor på singelen "I Don´t Miss You".

Komposisjonen er et samarbeid mellom gitarist Knut Kjetil Møen, Arthur Stulien og Inger Lise Stulien. Teksten er skrevet av Inger Lise Stulien.

Medvirkende musikere er Vidar Dale på steelgitar, Christian Seneger på trommer, Kristian Vågsnes på bass, Jason Roller på mandolin, Knut Kjetil Møen på gitarer og Jenee Fleenor på fele.

Fotograf: Mirakel Foto

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.