Blå Kors

Inger Helene Venås blir ny organisasjonssjef i Blå Kors

Inger Helene Venås (58) kommer fra stillingen som direktør i Virke ideell og frivillighet og blir Blå Kors sin nye organisasjonssjef.

– Blå Kors er en av de største og mest offensive ideelle organisasjonene i Norge. Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle arbeidet som gjøres innen rusbehandling, utdanning, barnevern og sosiale tjenester, sier Venås.

Blå Kors er en ideell organisasjon som eier og driver 54 virksomheter fordelt over store deler av Norge. De har 16 medlemsorganisasjoner, 1500 frivillige og består av en rekke foreninger og stiftelser.

– Blå Kors er en organisasjon som vil mer. Å jobbe her vil bli både spennende og meningsfylt, sier Venås.

I tillegg til en fartstid på seks år som direktør i Virke ideell og frivillighet, har hunblant annet vært generalsekretær i både Stiftelsen Signo og Kristelig Folkeparti (KrF).

Venås skal fylle den nyopprettede stillingen som organisasjonssjef og tiltrer 6. januar.

Generalsekretær Trine Stensen tror Venås sin kunnskap og erfaring vil bli svært verdifull for Blå Kors i tiden som kommer.

– Hun har lang og god erfaring med organisasjon, politisk påvirkningsarbeid og organisasjonsutviklingsprosesser. Vi vil jobbe tett sammen, og jeg er veldig glad for å få henne med på laget vårt, avslutter hun.

Om Blå Kors

Blå Kors
Storgata 38

22 03 27 40http://www.blakors.no

I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats i Norge for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet.

Blå Kors eier og driver 54 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Vi har behandlingsinstitusjoner, poliklinisk virksomhet, arbeid for barn og unge, videregående skoler, gatenære tiltak, boligsentre, lokale stiftelser og foreninger med mer.

Følg pressemeldinger fra Blå Kors

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Blå Kors på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Blå Kors