Hvis du vil se dette innholdet fra www.lysekonsern.no, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Ingen av konkurrentene har den samme fremgangen som Altibox, som nå nærmer seg hovedkonkurrent Telenor. Konserndirektør i Lyse tele, Toril Nag, trekker frem veksten i bedriftsmarkedet som veldig positiv. Hun merker seg også den svært høye investeringsviljen i det norske ekommarkedet. Totalt ble det investert 12,2 milliarder kroner i 2019, noe som er 2,5 milliarder kroner mer enn året før. Investeringene utgjør rekordhøye 35 % av totalmarkedet.
- Altibox-partnerskapet holder stand som den ledende fiberutbyggeren i Norge. Det er svært gledelig at vi spiser markedsandeler både i privat- og bedriftsmarkedet for bredbånd. Samtidig er det interessant at antallet tv-abonnementer stiger og at vi befester vår sterke posisjon i TV-markedet sier Nag.
Forsterker forspranget til Telia
Ser man på tallene for TV-markedet kan man slå fast at hvert femte TV-abonnement i Norge nå er et Altibox-abonnement. Altibox er den eneste av de store aktørene som vokser og vinner markedsandeler. I 2018 gikk selskapet forbi Telia/Get i størrelse, og i 2019 har Altibox dratt ytterligere fra. Andelen brukere som får TV-signalene gjennom fiberkabelen øker også kraftig, mens alle de andre aksessteknologiene har negativ utvikling.
Hvis du vil se dette innholdet fra www.lysekonsern.no, gi ditt samtykke øverst på denne siden.