Ingen streik i sykehusene

- Vi er fornøyd med at vi med riksmeklerens hjelp kom fram til en løsning med SAN/NITO, slik at det ikke blir streik i sykehusene. Resultatet er i tråd med normen fra frontfaget, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Streiken SAN hadde varslet blir dermed ikke iverksatt.

Uenigheten har handlet om lønnstillegg for NITO-medlemmer ved Oslo Universitetssykehus, Helse Bergen og Helse Møre og Romsdal.

Partene kom til enighet om en løsning i tråd med normen fra frontfaget, som også er det øvrige sykehusansatte har fått i årets lønnsoppgjør.

Streiken fra YS/Negotia var tariffstridig og ulovlig - viktig seier for den norske modellen i Arbeidsretten27.9.2019 10:42:18 CESTPressemelding