Fremtind Service

Ingen AutoPASS-stopp for Fremtind Service-kunder

De siste dagene har det vært mye oppmerksomhet rundt at AutoPASS-kunder som hadde avtale med Svinesundforbindelsen mister AutoPASS-fordelene sine. De aller fleste Østfoldbilistene kan trygt kjøre videre med bombrikken de har, sier Fremtind Service.
Bombrikkene fra Fremtind Service fungerer også etter 1. april. (Foto: Fremtind Service)

Fremtind Service, Norges største AutoPASS-utsteder, har hatt unormalt mye trafikk på nettsidene sine den siste tiden.

- Dette skyldes trolig usikkerhet rundt hvem som må ha ny bombrikke, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service.

- Vi kan berolige alle våre kunder med at bombrikken og AutoPASS-avtalen kommer til å fungere akkurat som før, også etter 1. april.

I januar 2022 ble alle AutoPASS-avtalene fra Vegfinans overført til Fremtind Service. Selskapet har i tillegg avtaler med tidligere kunder av Fjellinjen og Bompengeselskap Nord.

- Dette betyr at de aller fleste østfoldingene med AutoPASS-avtale er kunder hos Fremtind Service, forteller Skovly som selv bor i Fredrikstad.

På vegne av bompengeselskapene sendte Fremtind Service i 2022 faktura til mer enn 85 000 østfoldinger. Til sammen betalte østfoldingene 286 millioner kroner til norske samferdselsprosjekter. I tillegg kommer bompengebetalingen fra alle Østfold-bedriftene.

Fremtind Service-kunder får automatisk tilsendt ny bombrikke ved behov. Så lenge regningen er betalt er det altså bare å kjøre med visshet om at alle rabatter og fordeler kommer som de skal.

Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service (Foto: Fremtind Service)
Svein Skovly, kommersiell direktør i Fremtind Service (Foto: Fremtind Service)

Om Fremtind Service

Fremtind Service
Hammersborggata 2

22 98 40 00http://www.fremtindservice.no

Fremtind Service er Norges største bompengeinnkrever (AutoPASS-utsteder) med mer enn 1,3 millioner bilister fra hele Norge som kunder. I 2022 sto Fremtind Service for innkreving av mer enn 6,5 milliard kroner på vegne av bompenge- og ferjeoperatørene.

Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

Følg pressemeldinger fra Fremtind Service

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fremtind Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fremtind Service