Ingebjørg Bratland slipper «I huset med deg». Ein hyllest til kjærleiken og til savnet.

Ein song om det å vera trygg, i det å vera to, i den samma dansen

Foto: Lars W Nygaard

Fredag 27. mai kommer det helt ny musikk fra Ingebjørg Bratland. «I huset med deg» er skrevet av Ingebjørg selv, med produsent-teamet Espen Lind og Geir Hvidsten.

«Espen og Geir sendte meg ei lydfil med denne pianofiguren. Eg sat framfor mac’n min i eit hus på Hurum og nynna ei melodilinje oppå dette. Og så kom plutseleg denne tekstlinja «i huset med deg..». Og så balla det på seg… Slik det så ofte også gjer med kjærleiken. Denne balladen er ein hyllest til kjærleiken og til savnet. Ein song om det å vera trygg, i det å vera to, i den samma dansen… Den dansen som ofte blir så vanskeleg. For vanskeleg å greie og halde samme takten -  sammen». – Ingebjørg Bratland

Ingebjørg Bratland jobber for tiden med et nytt album som etter planen skal slippes til høsten. Tidligere i år har hun debutert med konsertforestillingen «Ei ganske sann historie», og til høsten tar hun med seg Chat Noir-suksessen ut på veien. Forøvrig vil hun turnere på flere av sommerens festivaler og arrangementer.

«I huset med deg» har en musikalsk og verbal sårhet satt i en minimalistisk og stilfullt arrangement og produksjon. Låten akkompagneres med video, som også er ute i dag: https://youtu.be/qOOe8bBaHyk

Ingebjørg Bratland er kjent i vårt langstrakte land for sin vakre sangstemme og enestående formidlingsevne. Hennes karriere begynte i ung alder i folkemusikkmiljøet, men med tiden har hun beveget seg ut av dette og mot popverdenen – selv om låtene har et umiskjennelig Bratlandsk særpreg. Med et stort antall låter som «Ingen som du», «Fordi eg elskar deg», «Bror» og «Di Ingebjørg», og en solid bukett duett-partnere som Odd Nordstoga, Lars Vaular, Espen Lind, Sebastian Zalo og OnklP har hun nærmere 100 millioner strømminger på digitale plattformer.

Foto: Lars W Nygaard

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig