Ingebjørg Bratland slipper «I huset med deg». Ein hyllest til kjærleiken og til savnet.

Ein song om det å vera trygg, i det å vera to, i den samma dansen

Foto: Lars W Nygaard

Fredag 27. mai kommer det helt ny musikk fra Ingebjørg Bratland. «I huset med deg» er skrevet av Ingebjørg selv, med produsent-teamet Espen Lind og Geir Hvidsten.

«Espen og Geir sendte meg ei lydfil med denne pianofiguren. Eg sat framfor mac’n min i eit hus på Hurum og nynna ei melodilinje oppå dette. Og så kom plutseleg denne tekstlinja «i huset med deg..». Og så balla det på seg… Slik det så ofte også gjer med kjærleiken. Denne balladen er ein hyllest til kjærleiken og til savnet. Ein song om det å vera trygg, i det å vera to, i den samma dansen… Den dansen som ofte blir så vanskeleg. For vanskeleg å greie og halde samme takten -  sammen». – Ingebjørg Bratland

Ingebjørg Bratland jobber for tiden med et nytt album som etter planen skal slippes til høsten. Tidligere i år har hun debutert med konsertforestillingen «Ei ganske sann historie», og til høsten tar hun med seg Chat Noir-suksessen ut på veien. Forøvrig vil hun turnere på flere av sommerens festivaler og arrangementer.

«I huset med deg» har en musikalsk og verbal sårhet satt i en minimalistisk og stilfullt arrangement og produksjon. Låten akkompagneres med video, som også er ute i dag: https://youtu.be/qOOe8bBaHyk

Ingebjørg Bratland er kjent i vårt langstrakte land for sin vakre sangstemme og enestående formidlingsevne. Hennes karriere begynte i ung alder i folkemusikkmiljøet, men med tiden har hun beveget seg ut av dette og mot popverdenen – selv om låtene har et umiskjennelig Bratlandsk særpreg. Med et stort antall låter som «Ingen som du», «Fordi eg elskar deg», «Bror» og «Di Ingebjørg», og en solid bukett duett-partnere som Odd Nordstoga, Lars Vaular, Espen Lind, Sebastian Zalo og OnklP har hun nærmere 100 millioner strømminger på digitale plattformer.

Foto: Lars W Nygaard

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin