Informasjon om ekstraordinært forbundsting

Det ekstraordinære forbundstinget søndag 20. juni organiseres som et heldigitalt arrangement, uten publikum.

Media kan følge tingforhandlingene direkte på NFF TV. Sendingen er åpen for alle, og tinget starter kl 12:00. Se program og mer informasjon om det ekstraordinære tinget her

NFF inviterer til en digital pressekonferanse i etterkant av tinget.
Link til pressekonferansen sendes ut i forkant. Endelig klokkeslett for pressekonferansen vil bli bestemt ut ifra tingforhandlingenes varighet, og vil bli informert om så fort det er klart.

For påmelding til pressekonferanse, kontakt:
Mari Stanisic Waagaard: msw@fotball.no

PM: Ny samarbeidsavtale med Sportradar30.9.2021 12:30:17 CEST | Pressemelding

Norges Fotballforbund og det sveitsiske selskapet Sportradar har inngått en samarbeidsavtale knyttet til arbeidet mot kampfiksing. Sportradar skal overvåke pengespillmarkedene knyttet til PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen og Eliteserien i Futsal for å se etter unormale oddsbevegelser som kan indikere kampfiksing. - NFF har ingen grunn til å tro at kampfiksing er et stort problem for norsk fotball. Men tatt i betraktning hvor skadelig bare ett enkelt tilfelle vil være for våre konkurranser, gir dette NFF sterk motivasjon til stadig å se etter måter å styrke vårt preventive arbeid så vel som våre muligheter for å avdekke forsøk på manipulering. Samarbeidet som nå etableres med Sportradar bidrar på flere måter til dette, sier NFFs konkurransedirektør Nils Fisketjønn. NFF har også utarbeidet nye informasjonsfilmer vedrørende kampfiksing og pengespill. Les hele saken og se informasjonsfilmene på fotball.no For ytterligere informasjon eller kommentarer fra NFF eller representanter for Sp

Invitasjon til pressetreff med president og generalsekretær29.9.2021 15:12:56 CEST | Pressemelding

NFF inviterer media til pressetreff på Ullevaal Stadion med fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt. Agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret torsdag 30. september. Tid: Fredag 1. oktober kl 11:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion Påmelding her innen fredag kl 09:30 Agenda *Aktivitetstall (frafallsproblematikk etter korona) *Evaluering, erfaringer, restart og veien videre, Strategiarbeidet 2020-2023 *Idrettspolitikk, diverse høringsdokumenter og Regjeringens Idrettsstrategi *Qatar: Første kvartalsrapport *Hovedterminliste kvinner 2022 *Hovedterminliste menn 2022 *VAR i norsk fotball (orienteringssak) *Spørsmål fra pressen Pressetreffet blir streamet på NFF TV.