Indie kometen Alva Ravn er aktuell med ny singel og stilfull video

Etter at debut singelen "Precious Prey" var på den årlige listen av de 25 beste låtene utgitt i 2019, er Alva Ravn aktuell igjen med sin andre singel "Fall" fra hennes kommende debut EP "Hindsight"

Alva Ravn (c) Balder Maximus

Den unge norske indie-kometen tok By:Larm med storm etter å ha kun gitt ut debutsingelen “Precious Prey” i 2019. Nå er hun aktuell igjen med sin andre singel “Fall” fra hennes kommende EP "Hindsight".

Med singelen "Fall" kan lyttere se frem til en unik innblanding av indie-drømmepop og Rnb fra Ravn. Fall starter med at Ravn trekker inn lyttere med en humørfylt elektronisk ballade støttet av synth og senere en harmonisk kor og dempet orkester-fiolin. Det hele er satt sammen av Alva Ravn i samarbeid med den fremadstormende danske produsenten Rasmus Olsen.

Dette er en svulmende låt som vil ta over kroppen, omtrent som man vil føle om Alva Ravn som artist. Hun har tidligere blitt beskrevet som en “bombastisk stemme” av Niklas Kolell fra Sound Kartell og fått stor støtte fra musikk magasinenet GAFFA og Bands of Tomorrow. Sistnevnte plasserte hennes "Precious Prey" på deres årlige liste av "25 beste låter utgitt i 2019"

"Fall" er akkompagnert med en stil rik og vakker musikkvideo fra regissøren Joakim Johansen som deler sine ord:

«Storyen er veien ut av noe usunt. Hvordan man er fanget i et alt for lite rom, som er bygd for andres behagelighet og ikke stort nok for hvem man egentlig er. Så man knekker bein og lemmer og vrir seg ut til man står helt fri i et rom stort nok for hele seg selv. Ingenting lagd for andre, alt lagd for seg selv.»

Alva Ravn planlegger å ha et produktivt år med flere musikk slipp på løpende bånd og det hele skal toppes med hennes etterlengtet debut EP "Hindsight" 28 mai 2021.

“Fall” er ute 16. April

_______________________

Om Alva Ravn

Alva Ravn er en 23 år gammel norsk Artist, låtskriver og produsent fra Oslo. Hennes musikalske talent ble tydelig mens hun fortsatt var tenåring. Da hun vokste opp fordypet hun seg i soul, gospel og rock, alt mens hun utforsket byens blomstrende indie-undergrunn. Til slutt fant seg selv i sitt eget lydlandskap - en dyster, men romantisk lyd av indie-drømmepop og RnB fylt av stemningsfulle historier med rå følelser.

I 2019 markerte Alva Ravn sin ankomst som den neste store snakkisen i musikkbransjen med debut-singelen “Precious Prey”. Hun fikk raskt oppmerksomhet fra lyttere og globale publikasjoner. Dette fikk henne plassert på noen av Nordens største festivaler og med en unik live opptredener ble forventningene fra samtlige medier oppfylt.

Da musikkbransjen stoppet under pandemien i 2020, var Alva uheldig. Hun trakk seg tilbake til studioet sitt der hun tilbrakte hele året med å lage mer musikk som skulle bli hennes debut-EP med med tittelen «Hindsight»

«Hindsight er en samling av låter om klarhet og avslutning. Det er et bittersøtt farvel og en ode til det å være en jente” - Alva Ravn

Alva har en sjelden evne til å bygge dype følelsesmessige forbindelser med sin fanbase mens hun skaper sitt eget univers. Nå med utgivelsen av debut-EPen 'Hindsight' som har en lanseringsdato den 28 mai, er hun klar til å gå inn i det internasjonale søkelyset

Lær mer om Alva Ravn ved å følge henne på:

SPOTIFY.   INSTAGRAM.   FACEBOOK.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.More videos

Keywords

About GR:OW