Inbjudan till telefonkonferens och webbpresentation av Sinch delårsrapport för det tredje kvartalet 2021

Stockholm, Sverige – 20 oktober 2021 – Sinch AB (publ), en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, kommer att publicera sin delårsrapport för det tredje kvartalet 2021 klockan 07:30 CET tisdagen den 2 november 2021. VD Oscar Werner och CFO Roshan Saldanha kommer att presentera rapporten i en webbsänd telefonkonferens klockan 14:00 samma dag. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor.

Tid för publicering av delårsrapport
Tisdagen den 2 november 2021 kl. 07:30 CET

Tid för telefonkonferens och webbpresentation
Tisdagen den 2 november 2021 kl. 14:00 CET

Telefonkonferens
Försäkra dig om att du är uppkopplad till konferensen genom att ringa in och registrera dig några minuter innan konferensen börjar.

Sverige:            +46 (0) 8 506 92 180
Storbritannien:   +44 (0) 2071 928 000
USA:                +1 631 510 7495
Access kod:      698 7713#

Webbpresentation och informationsmaterial
Direktsändningen nås genom investors.sinch.com/webcast

Presentationsmaterial och rapporten kommer att finnas tillgängligt på investors.sinch.com efter offentliggörandet.

Thomas Heath
Chief Strategy Officer & Head of Investor Relations
Mobile: +46 722 45 50 55
E-mail: investors@sinch.com

Ola Elmeland
Investor Relations Director
Mobile: +46 721 43 34 59
E-mail: investors@sinch.com

Om Sinch
Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinch avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 40 länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

CONDITIONS FOR SALE OF RIKSBANK CERTIFICATES30.11.2021 09:30:00 CET | Press release

Bid date, 2021-11-30Auction date2021-11-30Settlement date2021-12-01Maturity Date2021-12-08Nominal amount570 billion SEKInterest rate, %0.00Bid times09.30-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateConfirmation of bids to e-mailrbcert@riksbank.seThe lowest accepted bid volume1 million SEKThe highest accepted bid volume570 billion SEKAllocation Time10.15 (CET/CEST) on the Bid dateProjected minimum liquidity surplus during the term1140 billion SEKExpected excess liquidity at full allotment570 billion SEK Stockholm, 2021-11-30

Stratio raises $12M Series A to Scale AI-based Predictive Fleet Maintenance Platform using Real-time Augmented Intelligence30.11.2021 09:02:00 CET | Press release

Investment led by Forestay with participation from existing investor Crane Venture Partners to be used to further accelerate global expansion, increase R&D, boost product development, and double headcount by the end of 2022 LISBON, Portugal and LONDON, Nov. 30, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Stratio, the world’s leading real-time predictive fleet maintenance platform, today announced a $12M Series A funding round to further accelerate its growth. The investment, led by Forestay Capital, the Deep Tech and SaaS Venture Capital arm of Waypoint Capital, with participation from existing investor Crane Venture Partners, will be used to further accelerate the company’s global expansion, increase its R&D, speed up overall time-to-market, and double its headcount by the end of 2022. Stratio already has its technology deployed in 5 of the top 10 transportation companies in the world and has enabled transportation for 1.3 billion people so far. The company’s Annual Recurring Revenue (ARR) has grown 270