Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det tredje kvartalet 2022

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det tredje kvartalet 2022 onsdagen den 19 oktober 2022 kl. 07.30.

Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 505 583 50
UK: +44 33 3300 9034
US: +1 646 722 4904

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Australien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

Sydbank share buyback programme: transactions in week 4728.11.2022 09:46:05 CET | Press release

Company Announcement No 59/2022 Peberlyk 4 6200 Aabenraa Denmark Tel +45 74 37 37 37 Fax +45 74 37 35 36 Sydbank A/S CVR No DK 12626509, Aabenraa sydbank.dk 28 November 2022 Dear Sirs Sydbank share buyback programme: transactions in week 47 On 2 March 2022 Sydbank announced a share buyback programme of DKK 425m. The share buyback commenced on 7 March 2022 and will be completed by 30 December 2022. The purpose of the share buyback programme is to reduce the share capital of Sydbank and the programme is executed in compliance with the provisions of Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052 of 8 March 2016, collectively referred to as the Safe Harbour rules. The following transactions have been made under the share buyback programme: Number of sharesVWAPGross value (DKK)Accumulated, most recent announcement 1,807,200 403,902,418.0021 November 2022 22 November 2022 23 November 2022 24 No

Aktietilbagekøb i Sydbank – transaktioner i uge 4728.11.2022 09:46:05 CET | pressemeddelelse

Selskabsmeddelelse nr. 59/2022 Peberlyk 4 DK-6200 Aabenraa Telefon +45 74 37 37 37 Telefax +45 74 37 35 36 Sydbank A/S CVR-nr. DK 12626509, Aabenraa sydbank.dk 28. november 2022 Aktietilbagekøbi Sydbank – transaktioner i uge 47 Sydbank offentliggjorde den 2. marts 2022 et aktietilbagekøbsprogram på 425 mio. kr. Aktietilbagekøbet startede den 7. marts 2022 og vil være afsluttet senest den 30. december 2022. Aktietilbagekøbsprogrammet sker med henblik på nedsættelse af aktiekapitalen i Sydbank og gennemføres efter bestemmelserne i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 og EU Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016, samlet kaldet Safe Habour-reglerne. Under aktietilbagekøbsprogrammet er gennemført følgende transaktioner: Antal aktierGennemsnitlig købskursTransaktions-værdi (kr.)Akkumuleret seneste meddelelse 1.807.200 403.902.418,0021. november 2022 22. november 2022 23. november 2022 24. november 2022 25. november 20223.00