Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det tredje kvartalet 2021

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det tredje kvartalet 2021 fredagen den 22 oktober 2021 kl. 14.00.

Samma dag kl. 15.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 505 583 75
UK: +44 3333 009 261
US: +16 467 224 903

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 700 personer och omsatte 1 467 MSEK under 2020. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Mid Cap, Information Technology.

Yara reports improved returns20.10.2021 08:00:00 CEST | Press release

Oslo, 20 October 2021:Yara delivers improved returns reflectinghigher prices in third quarter.Net income was a negative USD 143 million, compared with a positive USD 340 million a year earlier. The negative net income includesa USD 355 million impairment ofSalitre assetsin line with Yara’sregulatory release dated1 August 2021,and a currency translation loss of USD 148 million. Excluding currency effects and special items, the basic earnings per share was USD 1.33 compared with USD 0.88 per share in third quarter 2020. The main elements of the third-quarter results are: Improved returns reflecting higher prices8.3% ROIC1, up from 7.9% a year earlier40% ammonia curtailment in Europe due to natural gas price spike “Yara delivers solid third quarter results, with EBITDA2 excluding special items up 37%, mainly thanks to improved margins. However, the gas price spike in Europe has led to Yara curtailing around 40% of its European ammonia production,” said Svein Tore Holsether, President and

Kinnevik: Interim report 1 January – 30 September 202120.10.2021 08:00:00 CEST | Press release

”We continue to strengthen and build out our growth portfolio at a rapid pace to maintain the momentum of our strategic transformation, and note the interest of founders and investors to partner with us. This is a significant recognition of our ability to identify the businesses of tomorrow and be their preferred investor as they grow and shape a re-imagined everyday.” Georgi Ganev, CEO of Kinnevik Key Strategic Highlights Betterment raised USD 160m in a funding round to accelerate the record growth the company has delivered year-to-date across its B2C and B2B offering, leading to a significant uplift in valuation Cityblock raised additional capital to extend its reach and battle health inequities for a fast-growing member population, at a valuation twice as high as the round in March this yearBabylon reaffirmed its 2021 and 2022 growth guidance and secured USD 200m in sustainability-linked financing as it nears completion of its SPAC merger transaction We strengthened our Growth Portf