Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det första kvartalet 2022

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det första kvartalet 2022 torsdagen den 14 april 2022 kl. 07.30.

Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 505 583 66
UK: +44 3333 009 263
US: +1 6467 224 903

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 750 personer och omsatte 1 972 MSEK under 2021. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

Sampo plc’s share buybacks 17/05/202218.5.2022 07:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18/05/2022 at 08:30 am Sampo plc’s share buybacks 17/05/2022 On 17/05/2022 Sampo plc (business code 0142213-3, LEI 743700UF3RL386WIDA22) has acquired its own A shares (ISIN code FI0009003305) as follows: Sampo plc’s share buybacksAggregated daily volume (in number of shares)Daily weighted average price of the purchased shares*Market (MIC Code)28,56046.33AQEU41,30446.31CEUX10,74946.33TQEX61,23946.32XHELTOTAL141,85246.32 *rounded to two decimals On 30 March 2022, Sampo announced a share buyback programme of up to a maximum of EUR 250 million in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052. The programme, which started on 31 March 2022, is based on the authorization granted by Sampo's Annual General Meeting on 19 May 2021. After the disclosed transactions, the company owns in total 4,961,994 Sampo A shares representing 0.92 per cent of the total number of shares in Sampo plc. Details

Bavarian Nordic skal producere de første frysetørrede doser af koppevaccinen efter udnyttelse af kontraktoption af den amerikanske regering18.5.2022 07:25:16 CEST | pressemeddelelse

Optioner på USD 119 mio. er udnyttet med henblik på produktion af frysetørret JYNNEOS® i 2023 og 2024Disse udgør de første optioner ud af en samlet kontrakt på USD 299 mio., der er beregnet til konvertering af eksisterende råvaccine, der allerede er indkøbt af BARDA, til ca. 13 mio. frysetørrede doser JYNNEOS KØBENHAVN, Danmark, 18. maj 2022 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag, at Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA), en del af Office of the Assistant Secretary for Preparedness and Response ved U.S. Department of Health and Human Services, har udnyttet de første optioner i kontrakten på frysetørret JYNNEOS® koppevaccine, hvorved de første doser af denne formulering vil blive produceret og faktureret i 2023 og 2024. Optionerne har en værdi af USD 119 mio., og er de første optioner, der er udnyttet med henblik på at færdigproducere den råvaccine, der allerede er fremstillet og faktureret under tidligere kontrakter med BARDA, som frysetørret JYNNEOS