Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det fjärde kvartalet 2021

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det fjärde kvartalet 2021 onsdagen den 26 januari 2022 kl. 08.00.

Samma dag kl. 09.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller via internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan.

SE: +46 8 566 427 05
UK: +44 3333 009 035
US: +16 467 224 956

Länk till webbsändningen

Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare

För mer information, kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka 700 personer och omsatte 1 467 MSEK under 2020. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, i kategorin Large Cap, Information Technology.

Winners Announced in the Seventh Annual Stevie® Awards for Great Employers8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

Top Winners Include IBM and Tata Consultancy Services FAIRFAX, Va., Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Winners in the 2022 (seventh annual) Stevie® Awards for Great Employers, an international competition, were announced today. The awards recognize the world’s best employers and the human resources professionals, teams, achievements, and HR-related products and suppliers who help to create and drive great places to work. Among the organizations with the most Stevie-winning nominations are IBM, worldwide (27 Gold, Silver, and Bronze wins), Tata Consultancy Services, worldwide (23), Enerjisa Enerji, Turkey (21), Bank of America, USA (18), Cathay United Bank, Taiwan (10), Globe Telecom, Inc., Philippines (10), MİGROS, Turkey (10), Abu Dhabi Customs, United Arab Emirates (8), DHL Global Forwarding, Germany (8), Sabanci Holding, Turkey (8), İGA (İstanbul Grand Airport), Turkey (7), Megaphone, Australia (7), and NEQSOL HOLDING, Azerbaijan (7). Visit www.StevieAwards.com/HR for a full list of

J.M. Huber Corporation Signs Agreement to Acquire the Biolchim Group From NB Renaissance, Chequers Capital and Management Team8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

ATLANTA, Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- J.M. Huber Corporation (Huber)—a global, family-owned specialty engineered materials manufacturing company—announced today that it has signed a binding agreement to acquire full control of the Biolchim Group from NB Renaissance, Chequers Capital and the Biolchim Group management team. The Biolchim Group, managed and headed by Galileo Quattro SARL, has its main operating base in Italy and is a leading producer and distributor of a full range of specialty plant nutrition and biostimulants. Closing of the sale, anticipated to occur by the end of 2022, is subject to customary closing conditions including the foreign direct investment approval in Italy. All the companies in the Biolchim Group—including Biolchim S.p.A, Cifo, Ilsa S.p.A, Matécsa Kft, and West Coast Marine-Bio Processing Corp.—are within the scope of the purchase. The Biolchim Group operates eight production plants globally and its products—biostimulants, trace elements, and water sol