Inbjudan till Bilia AB kapitalmarknadsdag 2022

Bilia har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och media till kapitalmarknadsdag på Villa Källhagen, Stockholm, den 10 Maj 2022.

Presentationen kommer att innehålla en strategisk och operationell uppdatering av Per Avander, koncernchef på Bilia, tillsammans med övriga medlemmar i koncernledningen. Fokus kommer att ligga på initiativ inom och runt Serviceaffären, elektrifiering och vår cirkulära affärsmodell, samt hur de gemensamt bidrar till Bilias framtid.

Datum:              10 maj 2022
Plats:                  Villa Källhagen, Djurgården, Stockholm
Tid:                     Presentationerna börjar klockan 11:30

Dagen startar med en lunchpresentation kl. 11:30. Programmet håller sedan på mellan kl. 11:30-14:30 och avslutas därefter med visning och provkörning av de senaste bilnyheterna från några av koncernens bilvarumärken. Experter på de respektive bilmärkena är på plats.

Det är ett begränsat antal platser till presentationerna.

För ytterligare information hänvisas till Carl Fredrik Ewetz, Investor Relations,
Bilia AB, tel: 010-497 07 73 eller e-post carl.fredrik.ewetz@bilia.se.

Göteborg den 30 mars 2022

Bilia AB (publ)

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Bilia har cirka 150 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Mercedes-Benz, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Nissan, Dacia, Smart och Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota, Mercedes-Benz, Nissan och Dacia och lastbilar av märket Mercedes-Benz.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte cirka 35 mdkr år 2021 och hade cirka 5 300 anställda.

Game studio Omnigame picks Agillic to scale personalisation and international growth16.5.2022 10:30:00 CEST | Press release

Press release, Copenhagen, 16 May 2022 OmnigameApS is an independent Danish online game studio on an ambitious mission to deliver quality, highly entertaining games and boost player engagement through its new communication strategy. Uncompromising on quality in both their games and customer experience, Omnigame turned to Agillic for operational efficiency, empowering its team to turn its copious data into highly personalised and relevant communication, and to scale the business internationally without ballooning headcounts. With implementation by Agillic Gold Solution Partner NexusOne, Omnigame was up and running on Agillic in less than three months. Since April, it has been leveraging the platform to run automated customer journeys, using content, personalisation and language versions dynamically across three owned channels - with room to scale. Omnigame’s Head of CX, Pia Nørland, says: ‘We are really excited to have started with Agillic. With the first flows already in place and runn

Stockwik förvärvar Cordinator Medical Service16.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

Solna den 16 maj 2022 PRESSMEDDELANDE Stockwik Förvaltning AB (publ) har ingått avtal om förvärv av Cordinator Medical Service AB (”Cordinator”). Stockwik förvärvar samtliga aktier i Cordinator. Som ett av Östergötlands ledande företag inom sitt verksamhetsområde företagshälsovård och privat sjukvård kompletterar Cordinator på ett utmärkt sätt Stockwiks övriga företag inom segmentet; TEAM Hälsa, Hela Företagshälsovård, Tjugonde Friskvård och Hälsobolaget. Med Cordinators verksamhet i Linköping och Norrköping täcker vi nu en stor del av Sverige. På Cordinators kliniker finns idag ca 30 anställda och konsulter. Verksamheten har bedrivits av Gunilla Rundqvist sedan 2004 med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. För den senaste tolvmånadersperioden, per den 30 april 2022, uppgick Cordinators nettoomsättning till 26 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 4 MSEK. Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel 6x. BAKGRUND OCH MOTIV Förvärvet av Cordinat