Imre (10) fra Trondheim tegnet fremtidens energistasjon

Et hundretalls skolebarn fra Trondheim har deltatt i tegnekonkurransen «Fremtidens Bensinstasjon». Nå får vinnertegningen til 10 år gamle Imre permanent plass på nyåpnede Circle K Heimdal.

VINNERTEGNINGEN. Imre fra Åsheim barneskole vant tegnekonkurransen «Fremtidens Bensinstasjon» i regi av Circle K Heimdal. Nå skal bidraget hans utstilles permanent på stasjonen.

– Dette har vært fantastisk morsomt! Vi fikk inn så mange flotte og interessante tegninger som viser hvordan barna tenker at stasjonen vår kan se ut i fremtiden, at det var vanskelig å plukke ut bare én vinner, sier Alf Harald Brøndbo, som er driver på nye Circle K Heimdal.

Ideen om å avholde en tegnekonkurranse fikk Brøndbo da han stod og malte ferdig sitteområdet på stasjonen.

– Jeg tenkte dette kunne være en fin måte å få fortalt lokalsamfunnet at vi er oppe og går igjen etter stengningen i desember i fjor. Vi kontaktet de nærmeste barneskolene, Stabbursmoen, Hårstad, Åsheim og Breidablikk, og inviterte dem til å bli med, forteller stasjonsdriveren.

Fikk hele klasser på besøk
Alle som leverte tegning fikk smake på bollene, og til tider gikk stasjonens stekeovnen på dobbelt skift for at alle skulle motta sin belønning.

– Det har kommet inn barn med tegninger hver dag i konkurranseperioden. Av og til fikk vi besøk av hele klasser med lærer. Til sammen mottok vi 180 tegninger, sier en imponert Brøndbo.

Stiller ut alle tegningene
En jury bestående av medarbeidere på Circle K Heimdal kåret til slutt Imre (10) fra Åsheim barneskole til konkurransens vinner. Nå blir tegningen hans en permanent del av inventaret på den nyåpnede stasjonen.

De andre tegningene skal også vises fram i en periode fremover, og Brøndbo håper at mange i nærområdet legger turen innom stasjonen for å se på bidragene.

Rivende utvikling
Stasjonsdriveren forteller at tegnekonkurransens tema, altså fremtidens stasjon, er svært aktuelt i bransjen.

– En stasjonskunde fra 1970-tallet ville ikke kjent seg igjen på en moderne stasjon anno 2020, med butikk, bakevarer og matservering. Samtidig fortsetter utviklingen hele tiden, og vi kan ikke stå stille. Dette er noe vi er svært opptatt av i Circle K, sier Brøndbo.

Bildetekst:
VINNERTEGNINGEN. Imre fra Åsheim barneskole vant tegnekonkurransen «Fremtidens Bensinstasjon». Nå skal bidraget hans utstilles permanent på Circle K Heimdal.

Kontaktpersoner:
Circle K Heimdal, stasjonsdriver Alf Harald Brøndbo, mobil 90 50 64 84