Immunicums vetenskapliga råd (Scientific Advisory Board) utökas med nya experter

30 september 2021

Immunicum AB (publ; IMMU.ST) meddelade idag utnämningen av Ada M. Kruisbeek, PhD,
Sjoerd H. van der Burg, PhD och Tanja D. de Gruijl, PhD, till Bolagets vetenskapliga råd (SAB). De nya medlemmarna, som tidigare var medlemmar i DCprimes vetenskapliga råd, kommer att ingå i Immunicums vetenskapliga råd tillsammans med de befintliga medlemmarna, Inge Marie Svane, MD, PhD och Pawel Kalinski MD, PhD. Dr Kruisbeek kommer att vara ordförande för SAB.

”Utnämningarna avdet inom området välkända personerna Ada, Sjoerd och Tanja stärker Immunicums kompetens inom onkologi och immunterapi och breddar vår tillgång till ett internationellt nätverk av kliniska och vetenskapliga rådgivare och inte minst, akademiska samarbetspartners”, säger Alex Karlsson-Parra, MD, PhD, CSO för Immunicum. "Vi vill hantera viktiga utmaningar inom dagens cancerterapi och våra medlemmars insikter är viktiga i utvecklingen av våra produktkandidater från allogena dendritceller.”

SAB:s nya medlemmar är:

Ada M. Kruisbeek, PhD – Dr Kruisbeek tjänstgjorde tidigare som Chief Scientific Officer på DCprime, som hon grundade 2005. Hon har även arbetat vid National Cancer Institute i Bethesda, USA, och varit chef för Institutionen för immunologi vid NKI-AVL (Nederländerna) Cancer Institute och Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis Hospital) i Amsterdam. Hon är professor emeritus i immunologi vid Vrije Universiteit Amsterdam (VU), där hon också varit vetenskaplig chef för Life Sciences Center and the Technology Transfer Office.

Sjoerd van der Burg, PhD – Dr Sjoerd van der Burg är professor i experimentell cancerimmunologi och terapi vid Institutionen för medicinsk onkologi vid Leiden University Medical Center och Senior Investigator vid Oncode Institute i Nederländerna. Hans grupp utför grundforskning samt translationella och kliniska studier med fokus på faktorer för värd-tumörinteraktioner som avgör skillnaden mellan framgång och misslyckande i immunsystemets kontroll av cancer. Dr van der Burg har stor erfarenhet av att övervaka medfödda och adaptiva immunsvar och nyttjar denna erfarenhet för att utveckla nya cancerterapier. Han har en doktorsexamen i immunologi från Leiden University.

Tanja de Gruijl, PhD - Dr Tanja de Gruijl är professor i translationell tumörimmunologi. Hon är Fenna Diemer Lindeboomordförande vid Amsterdam University Medical Center där hon också leder immunterapi- och immunövervakningslaboratoriet. Hennes forskning sträcker sig från prekliniska studier till övervakning av kliniska fas I-III-studier och omfattar områden som immunförstärkning i tumördränerande lymfkörtlar och tumörmikromiljön, immunologisk förstärkning med onkolytiska adenovirus och nanopartikel-medierad påverkan av olika undergrupper av naturliga mördarceller (Natural Killer cells). Dr de Gruijl ledde forskningen som resulterade i grundandet av DCprime. Hon har nyligen blivit invald i styrelsen för Society for the Immunotherapy of Cancer (SITC). Dr de Gruijl har en doktorsexamen i tumörimmunologi från VU Amsterdam.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Erik Manting
Chief Executive Officer
Telephone: +31 713 322 627
E-mail: ir@immunicum.com

INVESTOR RELATIONS
Kristina Windrup Olander
Spikinc AB
Telephone: +46 72 545 34 74
E-mail: ir@immunicum.com

PRESSFRÅGOR
Sophia Hergenhan & Jacob Verghese
Trophic Communications
Telephone: +49 89 2388 7731
E-mail: immu@trophic.eu

OM IMMUNICUM AB (PUBL)
Immunicum är ett bioteknikbolag som fokuserar på svårbehandlade etablerade tumörer och tumöråterfall, två viktiga utmaningar inom dagens onkologi. Vi utnyttjar vår expertis inom allogen dendritcells-biologi för att utveckla en avancerad klinisk pipeline av nya off-the-shelf produkter för solida och blodburna tumörer. Baserat i Sverige och Nederländerna, Immunicum är noterat på Nasdaq Stockholm. www.immunicum.com

PubMatic and Semasio Expand Partnership and Deliver Increased Reach for Omnicom Media Group20.10.2021 09:00:00 CEST | Press release

By activating Semasio’s audience segments within PubMatic’s Audience Encore, OMD Netherlands and OMG Germany engaged more consumers compared to DSP activation LONDON, Oct. 20, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Today, PubMatic, a sell-side platform that delivers superior outcomes for digital advertising, and Semasio, a pioneer in Unified Targeting which seamlessly combines audience and contextual targeting on the buy- and the sell-side, announced an expanded partnership that enables media buyers to increase audience addressability at a user- and page-level. Semasio’s audience and contextual segments can now be activated directly in PubMatic’s sell-side platform (SSP) for rapid, precision targeting. With the prevalence of third-party cookies continuing to decline and consumer privacy paramount, it is important for agencies to re-define audience addressability strategies to optimise reach. A common concern when targeting data segments is the risk of suboptimal reach due to poor cookie match rates.

Nexstim Plc Business and Clinical Update Q3 202120.10.2021 09:00:00 CEST | Press release

Press release,Helsinki, 20 October 2021 at10:00 AM (EEST) Nexstim Plc Business and Clinical Update Q3 2021 Nexstim Plc (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) ("Nexstim" or "Company") announces the key highlights of the Company’s business and clinical progress during Q3 2021. CEO Mikko Karvinen’sBusiness and Clinical Update I’m very happy to inform that following the strongest first half in the history of the company, our operational business has continued to show positive progress during the third quarter of the year. We have continued to focus on the growth of our Diagnostics Business (NBS) and Therapy Business (NBT®) new system sales in both of our key markets in the United States and Europe. At the same time, we have seen interest in our existing NBS and NBT® System customer base for system upgrades and continued to increase the utilisation rate of our installed base to a record level. This has led into steadily growing recurring revenue levels, which creates stability and a new kind of predictabil

Nexstim Abp:s uppdatering om verksamheten och kliniska framstegen tredje kvartalet 202120.10.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding

Pressmeddelande, Helsingfors, 20 oktober 2021 kl. 10.00(EEST) Nexstim Abp:s uppdatering om verksamheten och kliniska framstegen tredje kvartalet 2021 Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) redogör för de viktigaste händelserna i bolagets verksamhet och kliniska framsteg tredje kvartalet 2021. Vd Mikko Karvinens synpunkter på affärsverksamheten och kliniska framstegen Det gläder mig att kunna berätta att bolaget efter det starkaste halvåret i dess historia har haft fortsatt positiv tillväxt inom affärsverksamheten under tredje kvartalet. Vi har fortsatt att satsa på att öka försäljningen av nya system inom diagnostikverksamheten (NBS) och terapiverksamheten (NBT®) på bägge två av våra huvudmarknader, nämligen USA och Europa. Samtidigt har befintliga kunder för NBS och NBT® uppvisat ett intresse för systemuppgraderingar, vilket har bidragit till en rekordhög användningsfrekvens av den installerade basen. Som en följd har de återkommande intäkterna ökat, vilket ger