Immunicums VD sammanfattar året och tillkännager kommande aktieägarevent för att presentera strategi för klinisk pipeline

Stockholm, 21 december, 2021

Immunicum AB (“Immunicum” publ; IMMU.ST), ett bioläkemedelsföretag fokuserat på svårbehandlade solida tumörer och förebyggande av canceråterfall, publicerade idag ett brev från VD Erik Manting till Immunicums intressenter. Företaget tillkännagav också ett kommande aktieägarevent där bolaget kommer att presentera sin pipeline för 2022 och framåt.

"Med ett sammanfattande av året vill jag tacka Immunicums aktieägare, Immunicum-teamet och alla andra intressenter för deras stöd och bidrag till våra framsteg under 2021", säger Erik Manting, vd för Immunicum. "Vi har lagt en stark grund för bolaget inför 2022 och framåt baserat på flera produkter som adresserar viktiga utmaningar inom cancerterapin. Den senaste uppdateringen av ADVANCE II-studien understryker möjligheten för vårt canceråterfallsvaccin, DCP-001, som en ny kandidat för underhållsbehandling vid akut myeloid leukemi (AML). Dessutom, baserat på de uppmuntrande tecknen på effekt som observerats för ilixadencel i ett brett spektrum av svårbehandlade tumörer och en analys av den potentiella positioneringen i cancerterapilandskapet, planerar vi att fortsätta vår utforskning av ilixadencel i gastrointestinala stromala tumörer (GIST) under 2022. Vi ser fram emot att utveckla vår kliniska pipeline och uppdatera våra investerare om denna i samband med att vi presenterar vår framtida strategi i februari 2022. ”

VD:s sammanfattande av året publiceras på Immunicums webbplats. Immunicums "Pipeline and Strategy Outlook"-event kommer att äga rum från 18.00 – 19.00 CET den 17 februari 2022. Under förutsättning att covid-relaterade villkor tillåter kommer mötet att hållas som ett hybridmöte, öppet för såväl personlig närvaro som tillgängligt digitalt. Mer information och möjlighet till anmälan kommer att meddelas närmare det aktuella datumet.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Erik Manting
Chief Executive Officer
E-mail: ir@immunicum.com

INVESTOR RELATIONS

Brendan Payne
Stern Investor Relations
Telephone: +1 212-698-8695
E-mail: brendan.payne@sternir.com

För Sverige:
Kristina Windrup Olander
Spikinc AB
Telephone: +46 8 732 8400
E-mail: ir@immunicum.com

Pressfrågor

Eva Mulder & Sophia Hergenhan
Trophic Communications
Telephone: +49 89 2388 7731
E-mail: immu@trophic.eu

OM IMMUNICUM AB (PUBL)

Immunicum är ett bioteknikbolag som fokuserar på svårbehandlade etablerade tumörer och tumöråterfall, två viktiga utmaningar inom dagens onkologi. Vi utnyttjar vår expertis inom allogen dendritcells-biologi för att utveckla en avancerad klinisk pipeline av nya off-the-shelf produkter för solida och blodburna tumörer. Baserat i Sverige och Nederländerna, Immunicum är noterat på Nasdaq Stockholm. www.immunicum.com

Share Buyback Transaction Details January 20 – 26, 202227.1.2022 10:00:00 CET | Press release

Share Buyback Transaction Details January 20 – 26, 2022 January 27, 2022 - Wolters Kluwer today reports that it has repurchased 78,099 of its own ordinary shares in the period from January 20, 2022, up to and including January 26, 2022, for €6.9 million and at an average share price of €88.92. These repurchases are part of the share buyback program announced on November 3, 2021, under which we intend to repurchase shares for €50 million during the period starting January 3, 2022, up to and including February 21, 2022. The cumulative amounts repurchased to date under this program are as follows: Share Buyback 2022 PeriodCumulative shares repurchased in period Total consideration (€ million)Average share price (€) 2022 to date 265,483 25.0 94.18 For the above-mentioned period, we have engaged a third party to execute €50 million of buybacks on our behalf, within the limits of relevant laws and regulations (in particular Regulation (EU) 596/2014) and the company’s Articles of Association.

Cool Company Limited Update27.1.2022 09:14:12 CET | Press release

27 January 2022; Golar LNG (“Golar”) is pleased to provide a further update on the formation of Cool Company Ltd. (“CoolCo”). Reference is made to announcements on 15 December 2021 and 20 January 2022, regarding Golar’s announced execution of a Terms Agreement to separate its 8 TFDE LNG carriers into CoolCo. Based on investor feedback following the press releases made on 15 December 2021 and 20 January 2022, CoolCo has decided to launch a book building process of a private placement of $250 million (“The Private Placement”). The anticipated proceeds from the Private Placement will, together with a contemplated debt refinancing, be used to finance the acquisition of the 8 TFDE vessels from Golar, secure attractive financing and provide CoolCo with working capital to position the company for further growth. Eastern Pacific Shipping (“EPS”) has pre-subscribed and guaranteed an allocation of minimum $150 million in the contemplated private placement. The Private Placement The Private Place

Hitachi Energy achieves 100% fossil free electricity in own operations27.1.2022 09:00:00 CET | Press release

The global technology and market leader in power grids has achieved the first-step target in its Sustainability 2030 plan and steps up the pace towards carbon-neutral Zurich, Switzerland, Jan. 27, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hitachi Energy today announced that it has achieved the first-step target set out in its Sustainability 2030 plan – the use of 100% fossil-free electricity in its own operations1. The company is driving towards being carbon-neutral in its own operations by 20302, in line with its Purpose, ‘Advancing a sustainable energy future for all’. “By achieving 100% fossil-free electricity in our own operations, we have reduced our CO2 equivalent emissions by over 50% compared to 2019,” says Claudio Facchin, CEO of Hitachi Energy. He continued, “The Net Zero challenge is global and it’s about acting now, innovating and collaborating across countries, industries and societies. Together with customers, partners, and all stakeholders, we are advancing the world’s energy system to b