Immunicum AB (publ) meddelar nästa säkerhets- och inklusions-uppdatering i Fas Ib/II kombinationsstudien ILIAD

6 oktober 2020

Immunicum AB (publ; IMMU.ST) meddelade i dag att totalt 15 patienter har inkluderats i den pågående Fas Ib/II kombinationsstudien ILIAD. Ilixadencel har hittills uppvisat en konsekvent säkerhetsprofil i studien och Doseskaleringskommittén (DEC) bekräftar att det inte förekommit några dosbegränsande toxiciteter. Fas Ib-delen av ILIAD-studien utvärderar säkerheten och tolerabiliteten för Immunicums ledande cellbaserade läkemedelskandidat, ilixadencel, i kombination med checkpointhämmaren (CPI) Keytruda® (pembrolizumab) hos totalt 21 patienter.

I juni 2020 meddelade Immunicum att studien kunde övergå från en stegvis till en fortlöpande inklusionsfas vilket har möjliggjort att de återstående patienterna kunde inkluderas i en högre takt eftersom det då inte längre krävdes en väntetid för säkerhetsutvärdering mellan varje patient som inkluderades i studien. DEC har nu utvärderat säkerhetsprofilen för de patienter som hittills behandlats och rekommender att fortsätta behandlingen för den sista gruppen av patienter för att fullt ut inkludera patienterna i Fas Ib-delen av studien.

”De framsteg vi har gjort i inkluderingen av patienter sedan den fortlöpande inklusionsfasen inleddes är en positiv utveckling i denna studie och vi ligger nu före den tidsplan som meddelades vid den senaste säkerhetsuppdateringen. Vi håller dock fast vid vår vägledning om att vi förväntar oss att patientregistreringen för Fas Ib-delen av studien är klar under första halvåret 2021,” säger Sven Rohmann, VD för Immunicum. "ILIAD-studien är en viktig och spännande del av vår kliniska utvecklingsstrategi där vi avser att utvärdera ilixadencel i flera solida tumörindikationer i kombination med moderna standardbehandlingar."

ILIAD-studien omfattar patienter som är kandidater för FDA-godkänd behandling med pembrolizumab som bland annat inkluderar tumörtyperna huvud- och halscancer (HNSCC), icke-småcellig lungcancer (NSCLC) och magcancer (GA). Beträffande dosering planerades tre patienter att få två intratumorala doser med 3 miljoner celler, sex patienter två doser med 10 miljoner celler, sex patienter tre doser med 10 miljoner celler och de sex sista patienterna kommer att få en dos med 20 miljoner celler följt av två doser med 10 miljoner celler. Fas II-delen av ILIAD-studien fortsätter sedan med den utvalda dosregimen från Fas Ib-delen av studien. Slutförandet av Fas Ib-delen av studien, inklusive en längre uppföljningstid av patienter för att kunna fånga tecken på effekt, förväntas vara klar mot andra halvan av 2021.

Om ilixadencel
Cellterapiprodukten ilixadencel är en immunaktiverare som är lagringsbar (”off-the-shelf”) och som utvecklats för behandling av solida tumörer. Den aktiva beståndsdelen är aktiverade dendritceller som tas från friska blodgivare. Injektion med dessa celler intratumoralt ger upphov till en inflammatorisk reaktion som i sin tur leder till en tumörspecifik aktivering av patientens cytotoxiska T-celler. Hittills har ilixadencel testats i en rad kliniska prövningar i olika solida tumörindikationer inklusive metastaserande njurcancer (mRCC), hepatocellulärt karcinom (HCC), gastrointestinala stromala tumörer (GIST) och i kombination med flera standardbehandlingar av cancer som tyrosinkinashämmare Sutent® (sunitinib) och Stivarga® (regorafenib) och checkpointhämmaren Keytruda® (pembrolizumab). Ilixadencel har genomgående upprätthållit en positiv säkerhets- och tolerabilitetsprofil och visat initiala tecken på effekt, som visats i den randomiserade fas II MERECA-studien. Ilixadencel går för närvarande mot klinisk utveckling i sen fas.

Om ILIAD
ILIAD är en fas Ib/II-studie på flera indikationer där ilixadencel kombineras med checkpointhämmare. Namnet kommer från ilixadencel (ILI) i kombination med checkpointhämmare hos patienter med spridd cancer (på engelska "advanced cancer" vilket ger AD). Studien kommer att inkludera patienter med huvud- och halscancer, icke- småcellig lungcancer och magcancer.

För ytterligare information kontakta:

Sijme Zeilemaker, COO, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

Om Immunicum AB (publ) Immunicum etablerar ett unikt angreppssätt inom immunonkologi genom utveckling av lagringsbara allogena cellbaserade terapier. Vårt mål är att bekämpa cancer genom att aktivera och stärka patientens eget immunförsvar, och därmed förbättra överlevnad och livskvalitet. Bolagets huvudprodukt ilixadencel, som består av pro-inflammatoriska allogena dendritiska celler, har potentialen att bli en grundkomponent i moderna kombinationsbehandlingar i flertalet solida tumörindikationer. Immunicum har utvärderat ilixadencel i flera olika kliniska studier, inklusive den nyligen avslutade explorativa fas II-studien MERECA inom njurcancer och bolaget går för närvarande mot klinisk utveckling i sen fas. Immunicum är grundat och baserat i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.immunicum.com

Galapagos increases share capital through subscription right exercises4.12.2020 22:01:00 CETPress release

Mechelen, Belgium; 4 December 2020, 22.01 CET; regulated information – Galapagos NV (Euronext & NASDAQ: GLPG) announces a share capital increase arising from subscription right exercises. Galapagos issued 70,925 new ordinary shares on 4 December 2020, for a total capital increase (including issuance premium) of €2,615,857.50. Pursuant to the subscription right exercise program of Galapagos’ management board, members of the management board automatically are committed to exercise a minimum number of subscription rights, subject to certain conditions. In accordance with the rules of this program, CEO Onno van de Stolpe exercised 15,000 subscription rights. Three other management board members exercised an aggregate number of 15,000 subscription rights. In accordance with Belgian transparency legislation1, Galapagos notes that its total share capital currently amounts to €353,819,443.97, the total number of securities conferring voting rights amounts to 65,411,767, which is also the total

REC Silicon - Approval and publication of prospectus4.12.2020 20:39:33 CETPress release

Lysaker, 4 December 2020. Reference is made to the stock exchange announcements by REC Silicon ASA (the "Company") on 14 October 2020 and 15 October 2020 regarding the successful completion of a private placement raising gross proceeds of approximately NOK 1,000 million (the "Private Placement"). A prospectus for listing of the 92,592,592 new shares in the Company issued in connection with the Private Placement was approved by the Financial Supervisory Authority of Norway on 4 December 2020. The prospectus and a summary of the prospectus will be available at the Company's website www.recsilicon.com. For further information, please contact: James A. May II, Chief Financial Officer Phone: +1 509 989 1023 Email: james.may@recsilicon.com Nils O. Kjerstad IR Contact Phone: +47 9135 6659 Email: nils.kjerstad@crux.no About the Company: REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries wor

Results of REACH3trial also demonstratesignificant improvements in failure-free survival (FFS) and patient-reported symptoms1Chronic graft-versus-host disease (GvHD) is a life-threateningcomplication ofstem cell transplants and half of patients become steroid refractory/dependent2,3Findingsfrom the study were presented at ASH 2020,and complement previouslyreported positive results for Jakavi in acute GvHD; data to be submitted to ex-U.S. health authorities4 Basel, December4, 2020 — Detailed results from the pivotal Phase III REACH3 study demonstrate Jakavi® (ruxolitinib) significantly improved outcomes across a range of efficacy measures in patients with steroid-refractory/dependent chronic graft-versus-host disease (GvHD) compared to best available therapy (BAT)1. The results of REACH3, the first successful, randomized Phase III trial in chronic GvHD, were presented today during the 62nd American Society of Hematology Annual Meeting & Exposition (ASH). REACH3 is jointly sponsored by N

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS4.12.2020 16:20:00 CETPress release

Bid procedure, 2020-12-10BondsDANSKE HYPOTEK AB: 2312. SE0011116474. 2023-12-20 LANSFORSAKRINGAR HYPOTEK: 516, SE0009190390, 2023-09-20 NORDEA HYPOTEK AB: 5533, SE0010442731, 2023-09-20 SKANDINAVISKA ENSKILDA: 576, SE0010049841, 2023-12-20 SWEDISH COVERED BOND: 144., SE0011167428, 2023-06-21 STADSHYPOTEK AB: 1588, SE0011063015, 2024-03-01 SWEDBANK HYPOTEK AB: 193, SE0011089622, 2023-12-20 Bid date2020-12-10Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)2312: 300 mln SEK +/-150 mln SEK 516: 600 mln SEK +/-300 mln SEK 5533: 1000 mln SEK +/-500 mln SEK 576: 800 mln SEK +/-400 mln SEK 144.: 600 mln SEK +/-300 mln SEK 1588: 1200 mln SEK +/-600 mln SEK 193: 1000 mln SEK +/-500 mln SEK Maximum 5500 mln in totalHighest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2312: 300 mln SEK per bid 516: 600 mln SEK per bid 5533: 1000 mln SEK per bid 576: 800 mln SEK per bid 144.: 600 mln SEK per bid 1588: 1200 mln SEK per bid 193: 1000 mln SEK per bid

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS4.12.2020 16:20:00 CETPress release