IKEA tilbakekaller METALLISK espressokanne for platetopp, 0,4 l, med sikkerhetsventil i rustfritt stål, med datostempel mellom 2040 og 2204, fordi produktet kan sprekke under bruk.

IKEA oppfordrer alle kunder som eier METALLISK espressokanne for platetopp, 0,4 l, med sikkerhetsventil i rustfritt stål, med datostempel mellom 2040 og 2204 (ååuu), til å slutte å bruke den og kontakte IKEA for å få tilbake hele kjøpesummen.

Sikkerhet har høyeste prioritet for IKEA og derfor tilbakekaller vi METALLISK espressokanne for platetopp 0,4 l med sikkerhetsventil i rustfritt stål, med datostempel mellom 2040 og 2204 (ååuu), på grunn av økt risiko for at produktet sprekker under bruk. Risikoen har økt etter bytte av materiale og konstruksjon av sikkerhetsventilen, derfor er kun produktene med sikkerhetsventil i rustfritt stål (farge sølv/grå) inkludert i tilbakekallingen. Ingen andre produkter er berørt av denne tilbakekallingen.

METALLISK espressokanne med sikkerhetsventil i rustfritt stål, med datostempel mellom 2040 og 2204 (ååuu), kan returneres til et hvilket som helst IKEA-varehus for full refusjon. Kjøpsbevis (kvittering) er ikke nødvendig.

For mer informasjon, besøk IKEA på IKEA.no eller ring oss på 915 02 340.

Vi beklager eventuelle ulemper dette gir kundene våre.