IKEA støtter Skeiv Ungdom med overskudd fra Storstomma-bagen

Som en del av vårt engasjement for mangfold og inkludering har IKEA i år besluttet å donere overskudd fra salget av den populære Storstomma-bagen til organisasjonen Skeiv Ungdom.
Storstomma bag, stor. (Foto: IKEA)

I anledning årets Pride-markering ønsker IKEA å uttrykke vår støtte til LHBTQ+-samfunnet ved å donere overskudd fra salget av Storstomma-bagen til organisasjonen Skeiv Ungdom, som i snart 20 år har arbeidet for å støtte og fremme rettigheter for LHBTQ+-ungdom over hele landet.

– Dette er en mulighet for oss å bidra til å styrke Skeiv Ungdoms viktige arbeid med å skape et inkluderende samfunn og sikre at unge LHBTQ+-personer har tilgang til trygge miljøer og ressurser som støtter deres trivsel, forklarer Pia Walle, leder for IKEA Norges arbeid for likestilling, mangfold og inkludering.

Viktig arbeid

Storstomma-bagen er ikke bare et praktisk tilbehør for oppbevaring, men også et symbol på mangfold og likeverd. Ved å kjøpe denne bagen under årets Pride-markering, gir kundene våre en direkte støtte til Skeiv Ungdom og deres viktige arbeid. Pengene vil gå til å støtte Skeiv Ungdoms ulike programmer og aktiviteter, som inkluderer støttegrupper, rettighetsarbeid og holdningsskapende arbeid.

– IKEA er stolt av å være en alliert for LHBTQ+-samfunnet og har en langsiktig forpliktelse til å skape et inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø. Vi tror på betydningen av å stå sammen og arbeide for en verden der alle mennesker, uavhengig av kjønnsidentitet eller seksuell orientering, kan leve fritt og autentisk, understreker Walle.

Det er fjerde året IKEA donerer bort overskudd fra salget av Storstomma. Tidligere mottakere av støtten er organisasjonen Fri, og FNs høykommissær for flyktninger - UNHCR. IKEA oppfordrer kunder til å delta i feiringen av kjærlighet, aksept og likeverd ved å støtte Skeiv Ungdom. Sammen kan vi skape positive endringer og gjøre en forskjell i livene til unge LHBTQ+-personer i Norge.

Her kan du lese mer om IKEAs arbeid for inkludering og mangfold.

Storstomma bag, stor. (Foto: IKEA)
Pia Sofie Walle, Leder for likestilling, mangfold og inkludering i IKEA

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 392 IKEA-varehus, inklusive alle norske varehus, i 32 land i verden. Sist år hadde disse varehusene 657 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 4,3 milliarder ganger. I Norge hadde våre varehus over 8,4 millioner besøkende, mens IKEA.no hadde over 49 millioner som var innom.

I Norge har IKEA sju varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet), på Ringsaker og ett planleggingsstudio midt i Oslo sentrum. IKEA har åtte planleggings- og bestillingspunkter i Haugesund, Arendal, Porsgrunn, Sarpsborg, Drammen, Ski, Akersgata i Oslo sentrum og Majorstuen. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra IKEA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

IKEA kommer til Vinkelgården på Majorstuen i Oslo28.6.2023 12:00:19 CEST | Pressemelding

Det er med stor glede vi annonserer at vi i løpet av høsten 2023 åpner et planleggings- og bestillingspunkt i den tradisjonsrike Vinkelgården på Majorstuen. Vi overtar DNBs lokaler på bakkeplan, men DNB skal fortsatt ha rådgivningskontor i andre etasje. Dette blir IKEAs åttende planleggings- og bestillingspunkt i Norge, og det sjette på Østlandet. IKEA Majorstuen blir på om lag 270 kvadratmeter, og kunder vil kunne se, ta og føle på sortimentet vårt – og få hjelp og veiledning til å tegne, planlegge og bestille alt fra kjøkken til garderobe.