IKEA + Sonos gir lyd i lampa

Lyd og lys er virkningsfulle når du skal sette stemningen, og like viktige for atmosfæren hjemme som tepper, kunst og sofaer. Nå vil vi også gjøre lyd av god kvalitet tilgjengelig for alle, og derfor presenterer IKEA og Sonos nå de første produktene i SYMFONISK-serien – et av dem er sannsynligvis den mest høylytte lampa du har sett.

Vi har lyd og vi har lys. To enormt viktige elementer for å skape den rette stemningen i hjemmet. Trykk på en bryter og et mørkt, statisk rom blir et sted der du har lyst til å være – skru opp lyden og en grå mandag blir en fin dag. Så hva er vel bedre enn å slå sammen de to? Med SYMFONISK bordlampe med trådløs høyttaler har IKEA og Sonos laget et møbel som både ser bra ut, har bra lyd og samtidig sklir rett inn i de fleste hjem. Slik gjør vi det enklere å møblere med lyd.

«Vi visste fra første dag at vi ville utfordre den tradisjonelle high-tech-estetikken. Bordlampehøyttaleren kommer delvis fra en tanke om peisen – ett enkelt element som sprer både varmt lys og lyd,» sier Iina Vuorivirta, en av designerne bak SYMFONISK lampehøyttaler hos IKEA of Sweden.

IKEA står for hjeminnredningskunnskap og designretning, Sonos har bidratt med sin dybdekunnskap på lyd.
«Designet vårt måtte være 100 % tro mot kvaliteten Sonos står for, uten noen kompromisser. Samtidig ville vi skape noe helt nytt,» sier Iina Vuorivirta.

Tad Toulis, designdirektør hos Sonos, sier «Lyd er en sterk del av identiteten vår – uansett om det er å høre latteren til babyen din eller hiten moren din elsket, er det en svært emosjonell del av livene våre.»

«Dette samarbeidet har alltid handlet om to selskapers felles lidenskap, verdier og kunnskap. IKEA og Sonos vet hvor viktig god lyd er, og vi mener det har potensiale til å påvirke livet hjemme positivt for mange. Vi satte oss mål om å utvikle produkter som ingen av oss hadde kunnet lage uten den andre. Med den hensikten, og siden både musikk og lys er viktige for å skape en romfølelse, har vi utviklet et produkt som kan levere begge deler – SYMFONISK bordlampehøyttaler,» sier Tad Toulis.

For IKEA er dette lydsatsningen er en del av en større reise frem mot smarthjem som begynte med en serie produkter for trådløs lading i 2015 og som vi fortsetter ett steg av gangen.
«Å skape en atmosfære og en enkel og god brukeropplevelse er sentrale i utviklingen av IKEA Home Smart-konseptet, og SYMFONISK-serien er designet nettopp med dette i tankene. IKEA leter alltid etter ideer som vil forbedre livet hjemme. Ved å integrere teknologi med hjeminnredningsprodukter og -løsninger, kan vi gjøre det på en enda bedre måte,» sier Björn Block, sjef for IKEA Home Smart hos IKEA of Sweden.

Du er velkommen til å bli med og leke med lyd og lys i Salone del Mobile på Torneria Tortona, Via Novi 5 i Milano 9.–14. april (og få en sniktitt på SYMFONISK-serien, selvfølgelig).

Om SYMFONISK-serien
SYMFONISK-serien inneholder en nyskapning; SYMFONISK bordlampe med innebygd trådløs høyttaler, og en trådløs høyttaler til bokhyller. Begge produktene er kompatible med Sonos' egne produkter og kan styres gjennom Sonos-appen.

SYMFONISK trådløs bordlampehøyttaler
Med SYMFONISK bordlampe med trådløs høyttaler har IKEA og Sonos laget en et møbel som både ser bra ut og har bra lyd, samtidig som det sklir rett inn i de fleste hjem. Slik gjør vi det enklere å møblere med lyd. SYMFONISK bordlampehøyttaler kombinerer lyd og lys i ett produkt for å gjøre hjemmet ryddigere med mindre teknisk utstyr og ledninger. SYMFONISK trådløs bordlampehøyttaler vil koste kr 1.799,–

SYMFONSK trådløs bokhyllehøyttaler
Med symfonisk bokhyllehøyttaler får kundene en flott trådløst tilkoblet flerfunksjonell høyttaler til en rimelig penge. Bokhyllehøyttaleren kan skli rett inn i de fleste hjem på flere måter. Den kan plasseres diskret eller vises frem. Den tåler 3 kg når du monterer den med stativet. Med krokene kan den festes til nesten alle veggstenger på kjøkken. Eller bare sett den stående eller liggende. SYMFONISK trådløs bokhyllehøyttaler vil koste kr. 999,–

IKEA tilbyr form- og funksjonsriktige hjeminnredningsprodukter med god kvalitet til en rimelig pris, laget med omtanke for mennesker og miljø. Det finnes flere selskaper med ulike eiere som jobber under IKEA-varemerket, alle deler samme visjon: å skape en bedre hverdag for de mange menneskene. IKEA ble grunnlagt i Sverige i 1943. IKEA of Sweden AB driver med utvikling, design og produksjon av hjeminnredningsløsninger for å dekke hverdagsbehovene til de mange menneskene.

Om Sonos
Sonos (Nasdaq: SONO) er et av verdens ledende selskaper på gode lydopplevelser. Som oppfinner av løsninger for å levere musikk til alle hjem, trådløst og i flere rom, hjelper Sonos verden med bedre lytteropplevelser ved å gi dem tilgang til innholdet de elsker og la dem kontrollere det slik de selv ønsker. De er kjent for en enestående lydopplevelse, gjennomtenkt designestetikk, enkelt brukergrensesnitt på egen plattform, og slik gjør Sonos bredden av musikkinnhold tilgjengelig for alle. Sonos har hovedkvarter i Santa Barbara, California. Les mer på www.Sonos.com