IKEA og Sonos introduserer en ny versjon av SYMFONISK bordlampehøyttaler

Den originale SYMFONISK bordlampehøyttaleren ble lansert i 2019, og var det første produktet utviklet sammen av IKEA og Sonos. To år senere lanserer IKEA og Sonos en ny versjon av SYMFONISK bordlampehøyttaler, med enda bedre lydopplevelse og oppdatert design som kan tilpasses.

– Siden vi lanserte den første SYMFONISK bordlampehøyttaleren, har vi lært mye om hvordan og hvor den brukes. For eksempel bruker mange lampehøyttaleren på nattbordet, noe som førte til at vi laget en ny, litt mindre lampefot. Vi tilbyr nå også flere designvalg, noe som gjør at lampehøyttaleren er bedre tilpasset folks individuelle hjem, sier StjepanBegic, produkteier i IKEA of Sweden. –Ved å integrere en høyttaler i ei bordlampe, kan vi spare plass, redusere rot og skape atmosfære med både lys og lyd, legger han til.

Den nye SYMFONISK bordlampehøyttaleren kan lettere tilpasses ettersom produktet nå er delt inn i SYMFONISK høyttalerlampefot og SYMFONISK lampeskjerm, som selges separat. Kunder kan velge mellom en svart eller hvit versjon av lampefoten, samt to lampeskjermer i forskjellige stiler og farger: En tekstilskjerm elleren glasskjerm, enten svart eller hvit. Den nye lampa støtter også et bredere utvalg av lyspærer takket være den ekstra E26/E27 -sokkelen.

–Når folk investere i sine hjem finner de kreative måter å vise frem sin personlige stil på, og lyd er viktig for å skape den rette atmosfæren, sier Sara Morris, hovedproduktsjef i Sonos. –I tillegg til den mindre størrelsen og de mange designalternativene,gir den nye SYMFONISK bordlampehøyttaleren en bredere lyd som fyller rommet, og skaper en flott lytteopplevelse uansett hvor du plasserer den.

Den nye SYMFONISK bordlampehøyttaleren har en helt ny akustisk arkitektur som bruker en tilpasset bølgeleder, som gir en flott lydopplevelse fra alle kanterLampehøyttaleren kobles til via trådløst internett og kan brukes alene, eller sammen med andre Sonos-produkter, inkludert de fra SYMFONISK-serien. Som alle SYMFONISK-produkter er denne høyttaleren også en del av Sonos-systemet, som enkelt kobler lyttere til mer enn 100 strømmetjenester .

SYMFONISK er et langsiktig samarbeid mellom IKEA og Sonos og har som mål å bringe hjeminnredning og lyd nærmere hverandre.

Tilgjengelig i IKEA-varehus og på IKEA.no fra 11 november

Om SYMFONISK-serien

SYMFONISK-serien inneholder SYMFONISK bilderamme med trådløs høyttaler, SYMFONISK bordlampe med trådløs høyttaler og SYMFONISK bokhylle med trådløs høyttaler. Alle SYMFONISK-produktene er kompatible med Sonos nåværende produktsortiment og kan styres med Sonos-appen.