IKEA kunngjør en tilbakekalling for reparasjon av visse LETTAN-speil, på grunn av ødelagte veggbeslag

IKEA ber alle kunder som har et berørt LETTAN-speil om å slutte å bruke det, og bestille nye veggbeslag uten kostnad.

Kundesikkerhet er utgangspunktet for IKEA. Derfor kunngjør vi en tilbakekalling for reparasjon på LETTAN speil med datomerking før og inkludert 2105 (ÅÅUU), på grunn av fare for at veggfestene går i stykker.

I IKEA utvikler vi produktene ved å bruke et strengt risikovurderings- og testprogram, for å sikre at produktene lever opp til alle gjeldende lover og standarder på markedene der de selges.

Til tross for dette har vi blitt oppmerksomme på at noen av beslagene som fester LETTAN speil til veggen har gått i stykker. Dette har ført til at noen speil har knust uventet. Vi ber derfor alle kunder som har et berørt LETTAN-speil om å slutte å bruke det, og bestille nye veggbeslag uten kostnad.

Besøk IKEA.no eller ring IKEA 02340, for å bestille riktig antall erstatningsbeslag med artikkelnummer 139298/1.

IKEA beklager eventuelle ulemper denne tilbakekallingen for reparasjon medfører.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 392 IKEA-varehus, inklusive alle norske varehus, i 32 land i verden. Sist år hadde disse varehusene 657 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 4,3 milliarder ganger. I Norge hadde våre varehus over 8,4 millioner besøkende, mens IKEA.no hadde over 49 millioner som var innom.

I Norge har IKEA sju varehus; i Oslo (Furuset), Asker (Slependen), Bergen (Åsane), Stavanger (Forus), Trondheim (Leangen), Lillesand (Sørlandet), på Ringsaker og ett planleggingsstudio midt i Oslo sentrum. Høsten 2022 åpnet vi tre nye planleggingsstudioer i Haugesund, Arendal og Sarpsborg og i januar åpner vi i Porsgrunn. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.