IKEA-katalogen 2021 – vi feirer 70 år!

Årets utgave av IKEA-katalogen er den syttiende i rekka, og for å hjelpe med å feire har vi gjort den til noe alle kan ha glede av og finne nytte i: en håndbok for en bedre hverdag hjemme!

Livet er en serie nye starter, noen ganger kommer de når du forventer dem, og like ofte når du ikke gjør det. Overgang til det neste i våre stadig endrede liv krever nye tenkemåter, nye perspektiver, nye vaner, nye ideer og nye løsninger.

Det er derfor årets IKEA-katalog er laget som ei håndbok, som er ment å fungere som en vennlig og optimistisk problemløser full av smarte tips, praktiske ideer og små, rimelige endringer basert på det virkelige livet hjemme. Det er en måte å dele kunnskap på, med utgangspunkt i at et bedre hjem skaper en bedre hverdag. Håndboka er fylt med «slik gjør du» for å skape et bedre hjem, og det trenger ikke være komplisert, dyrt eller ta mye tid.

«Livet hjemme har aldri vært så viktig som nå. Vi vet at for mange er livet hjemme synonymt med å bo på lite plass. Det er ikke alltid et valg, eller bare en midlertidig løsning. Flere har trangere budsjetter nå. Derfor er de fleste av løsningene som vises i årets katalog tilgjengelige også for folk med tynne lommebøker og lite plass,» sier Eja Tuominen, Kommersiell direktør i IKEA Norge.

IKEA-katalogen 2021 har som mål å inspirere mennesker til å leve ett sunnere og mer bærekraftige liv hjemme. «Vi ønsker å hjelpe dere med å komme dit: med ett lite steg, én vane, én ergonomisk pute, én ny oppskrift, ett vannbesparende blandebatteri eller ett nytt skrivebord til det nye hjemmekontoret ditt», sier Eja.

IKEA-katalogen 2021 er ikke bare en katalog. Det er innhold fylt av inspirasjon og kunnskap om livet hjemme. Nyheter og smarte løsninger. Om du bor alene eller med en familie, med små eller store barn vil du finne inspirasjon. Har du tenåringer som ønsker seg et kult rom eller en gamingstasjon kan du ta en titt på side 270. Selveste Teahyung fra BST pryder veggen. Er du i etableringsfasen eller student finner du gode og fleksible løsninger du kan bygge videre på.

«På veien til et bedre liv hjemme utgjør små steg en stor forskjell».

Pressevakt

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 915 02 340.

994 84 950pressesenter@ikea.com

IKEA + LEGO27.8.2020 09:00:00 CESTPressemelding

Lek, vis frem og lek litt til: IKEA® og LEGO Group introduserer BYGGLEK – en kreativ løsning som handler om både lek og oppbevaring. IKEA of Sweden AB og LEGO Group avdekker i dag det etterlengtede utfallet av samarbeidet. De to selskapene har slått seg sammen for å skape en leken oppbevaringsløsning som heter BYGGLEK. Den nye BYGGLEK tar sikte på å oppmuntre til lek og gjøre oppbevaring mer moro i hjemmet, og består av en rekke bokser med LEGO®-knotter og et spesielt sett av LEGO®-klosser. BYGGLEK-kolleksjonen blir solgt på IKEA-varehus og IKEA.no fra 6. oktober.

RÅVAROR13.8.2020 12:24:24 CESTPressemelding

RÅVAROR er en ny kolleksjon fra IKEA som er fleksibel, funksjonell, bærekraftig og enkel å flytte rundt på. Endring er konstant- nå mer enn noen gang. Et hjem som enkelt kan tilpasses ny livssituasjon og behov er viktig. Med kolleksjonen, RÅVAROR, kan du det. IKEAs designere har skapt denne kolleksjonen av multifunksjonelle møbler med god kvalitet som gir deg mulighet å innrede små rom på en koselig måte og som gir følelsen av et hjem, uansett hvor du bor.