IKEA ÅPNER NYE PLANLEGGINSSTUDIOER I EN REKKE NORSKE BYER

I løpet av høsten og vinteren skal IKEA etablere flere nye møtepunkter, for å bli mer tilgjengelige for kundene. De første planleggingsstudioene kommer til Porsgrunn, Arendal, Sarpsborg og Haugesund.

Planning studio Sverige

- Vi gleder oss til å komme nærmere flere av de mange menneskene – og gjøre det enklere for folk å besøke oss, sier administrerende direktør for IKEA Norge, Carl Aaby.

IKEAs planleggingsstudioer er små enheter (50 - 100 m²) tilknyttet kjøpesentre og andre populære handlesteder. Her kan kundene få inspirasjon og hjelp til å planlegge og bestille kjøkken, garderobe eller andre hjeminnredningsløsninger, enten ved å bestille time på forhånd, eller bare stikke innom. Kundene kan ikke handle varer på IKEAs planleggingsstudio, men de kan, som alltid, bestille varene hjem.

- Vi ønsker å tilby kundene våre en sømløs handleopplevelse uansett hvor de handler. Gjennom IKEAs Planleggingsstudioer vil vi være tilgjengelig for flere av de mange menneskene. Som kunde vil du møte dyktige hjeminnredningseksperter, og få hjelp til planlegging, bestilling og hjemlevering. Vi tror disse møtepunktene blir et flott tillegg til eksisterende varehus, sier Aaby.

I Norge åpnet IKEA sitt første planleggingsstudio i februar 2020, i Akersgata 28 i Oslo sentrum. Konseptet finnes også i andre IKEA-markeder som Danmark, Sverige, Spania, Portugal og Italia – og nå vil enda flere norske kunder også kunne benytte seg av tilbudet.

Hit kommer det IKEA planleggingsstudio:

• Arendal: Alti Harebakken
  • Porsgrunn: Down Town