IG lanserer verdens første turbowarrant for kryptovaluta

Oslo, 9. Mai 2022. IG Europe lanserer i dag et helt nytt sett med turbowarranter som tilbyr eksponering mot to av de mest populære kryptovalutaene: Bitcoin og Ethereum. Turbowarrantene vil bli notert på Spectrum, og tilgjengeliggjøres ved siden av det eksisterende utvalget av andre turbowarranter på aksjer, valuta, råvarer og indekser.

IG Europe er en global tradingmegler som har vært en markedsleder innen finans siden 1974. De nye produktene lanseres i Sverige, Norge, Tyskland, Frankrike, Italia, Spania og Nederland.

De nye turbowarrantene tilbys med alle fordelene som andre børsnoterte produkter har, og utfyller selskapets eksisterende tilbud av aksjer, indekser og råvarer. De nye turbowarrantene er de første av sitt slag og er et unikt tilbud på markedet.

«De nye turbowarrantene er et tydelig eksempel på hvordan vi utvikler tilbudet vårt med markedsledende produkter. Kryptomarkedet har skapt nye behov og etterspørsler, og de nye turbowarrantere er skreddersydd for å møte disse», sier Elias Wärme Ståhl, Business Development Manager.

Trading av turbowarranter har en rekke fordeler:

• Tilgang til lang eller kort eksponering mot kryptovaluta, indekser og aksjer, med de samme fordelene andre børsnoterte produkter har;
  • Garantert knock-out-nivå som begrenser potensielle tap;
  • Mulighet til å posisjoner direkte fra grafen til det underliggende markedet;
  • Transparent prising som gir kunden full oversikt over egen eksponering
  • Trading via en regulert og pålitelig plattform;
  • Mulighet til å velge stoppnivå og verktøyene som passer best for din strategi.

Dersom du ønsker å teste strategiene dine og se hvordan produktene fungerer uten å risikere egne penger, kan du prøve IGs kostnadsfrie demokonto. Du trenger ikke søke om en konto.

For ett år siden lanserte IG sin nye stopp-loss-funksjon som gir kundene ekstra muligheter til å bruke automatiske beskyttelsesmekanismer for investeringene sine, utover det innebygde knock-out-nivået.

«Vi fortsetter å forbedre utvalget av turbowarranter, og jeg er veldig glad for at vi gjennom vår tilknytning til Spectrum kan garantere pålitelig 24-timers trading for våre brukere. Dette er spesielt viktig på kryptomarkedet, der raske prisforandringer kan skje», sier Alessandro Capuano, Head of Exchange Traded Product IG.

Turbowarranter produkter er komplekse finansielle instrumenter. Trading av disse finansielle instrumentene innebærer en høy risiko for raske tap av penger.

IG refererer til IG Europe GmbH (et selskap som er registrert i Forbundsrepublikken Tyskland og registrert under Frankfurt Trade Register under nummer HRB 115624 med registrert kontor i Westhafenplatz 1, 60327 Frankfurt, Tyskland). IG Europe GmbH (registreringsnummer 148759) er autorisert og regulert av Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht og Deutsche
Bundesbank. IGs svenske kontor under IG Europe GmbH er registrert hos Finansinspektionen.
Informasjonen på dette nettstedet er ikke rettet til personer bosatt i USA, Belgia eller noe annet land utenfor Norge og er heller ikke ment for distribusjon til, eller til bruk av personer bosatt i et annet land eller jurisdiksjon, hvor slik distribusjon eller bruk skulle være lovstridig.

IG er en verdensledende nettmegler innen trading som gir sine kunder tilgang til muligheter i tusenvis av finansmarkeder via våre intuitive plattformer og apper.

IG gir sine kunder tilgang til 17 000 finansmarkeder. Med et tydelig fokus på innovasjon og teknologi setter IG alltid kundenes behov først. IGs visjon er å tilby verdens beste tradingopplevelse.