IG lanserer nye turbowarranter for aksjer og indekser

Oslo, 23. Mai 2022: IG lanserer i dag et helt nytt utvalg av turbowarranter som dekker EuroStoxx50, de to dominerende asiatiske indeksene, Hang Seng og Nikkei 225, samt et utvalg av internasjonale aksjer. Disse indeksene er kurtasjefrie* og kan trades døgnet rundt, akkurat som alle andre Turbo24-produkter levert av IG.

IG Europe er en global tradingmegler som har vært en markedsleder innen finans siden 1974. De nye produktene lanseres i Sverige, Norge, Tyskland, Frankrike, Italia, Spania og Nederland.

EuroStoxx50, japanske Nikkei 225 og kinesiske Hang Seng vil bli notert på Spectrum og er tilgjengelige sammen med det eksisterende utvalget av aksjer, valutaer, råvarer og utvalgte globale indekser. De nye turbowarrantene på aksjer inkluderer selskaper som Volvo AB, Volkswagen AG og Airbnb inc.

«Vårt nye tilbud av turbowarranter møter en klar etterspørsel fra våre kunder og gir dem en rekke nye produkter og tjenester basert på deres behov. IGs innovative plattform er rettet mot privatkunder som ønsker å kjøpe turbowarranter. Forbrukerbeskyttelse, åpenhet, kontroll og tilgang til tusenvis av markeder er hjertet i IGs virksomhet», sier Elias Wärme Ståhl, Business Development Manager. Han fortsetter: «Nyskapningene reflekterer vårt mål om å stadig øke tilbudet vårt med en bredere tilgang til verdens finansielle markeder og ulike produkter.»

Det er flere fordeler ved trading av turbowarranter:

• Kurtasjefri trading1;
  • Tilgang til lang eller kort eksponering mot indekser og aksjer, med fordelene til børshandlede produkter;
  • Garantert knock-out-nivå som begrenser potensielle tap;
  • Transparent prising som gir full oversikt over egen eksponering;
  • Trading gjennom en fullt ut regulert og autorisert leverandør;
  • Mulighet til å velge ditt eget stoppnivå og verktøyene som passer best for din strategi;
  • Trading direkte fra grafen til det underliggende markedet;
  • Gratis demokonto hvor du kan teste strategier og se hvordan produktet ville fungert i et simulert miljø, på datamaskin eller mobil – uten å måtte søke om en konto eller investere egne midler.

«Vi fortsetter å forbedre utvalget av turbowarranter, og jeg er veldig glad for at vi gjennom vår tilknytning til Spectrum kan garantere en pålitelig 24-timers trading for våre brukere. Dette er et viktig element, spesielt når du trader på de asiatiske markedene. Våre kunder vil få mulighet til å trade lange og korte produkter knyttet til nye aksjer og indekser. Noen selskaper som har vært spesielt interessante den siste måneden er for eksempel Volvo, Coinbase eller Pfizer», sier Alessandro Capuano, Head of Exchange Traded Product IG.

De nye turbowarrantene er tilgjengelige for følgende underliggende aktiva:

Air Liquide SA

Airbnb Inc.

Airbus Group SE (Airbus SE)

BioNTech SE

Coinbase Global Inc.

International Consolidated Airlines Group SA

Moderna Inc.

Novavax Inc.

Palantir Technologies Inc.

Pfizer Inc.

Plug Power Inc.

Stellantis

Volkswagen AG

Volvo AB

Zoom Video Communications Inc.

EuroStoxx50

Hang Seng

Nikkei 225

*1 Kurtasjer gjelder for små trades under nominell verdi på EUR 100

Turbowarranter er komplekse finansielle instrument og du risikerer kapitalen din. Tap kan forekomme ekstremt raskt. All trading involverer risiko.

Profesjonelle kunder kan tape mer enn sitt opprinnelige innskudd.

Derivatkontoer leveres av IG Europe GmbH.

IG refererer til IG Europe GmbH (et selskap som er registrert i Forbundsrepublikken Tyskland og registrert under Frankfurt Trade Register under nummer HRB 115624 med registrert kontor i Westhafenplatz 1, 60327 Frankfurt, Tyskland). IG Europe GmbH (registreringsnummer 148759) er autorisert og regulert av Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht og Deutsche Bundesbank. IGs svenske kontor under IG Europe GmbH er registrert hos Finansinspektionen.

Informasjonen på dette nettstedet er ikke rettet til personer bosatt i USA, Belgia eller noe annet land utenfor Norge og er heller ikke ment for distribusjon til, eller til bruk av personer bosatt i et annet land eller jurisdiksjon, hvor slik distribusjon eller bruk skulle være lovstridig.

IG gir informerte, målbevisste og eventyrlystne mennesker tilgang til muligheter i over 16 000 finansielle markeder. Med et sterkt fokus på innovasjon og teknologi setter selskapet alltid kundens behov først. IGs visjon er å tilby verdens beste tradingopplevelse.

Selskapet ble grunnlagt i 1974 som verdens første finansielle derivatselskap og har siden det fortsatt å bane vei ved å lansere verdens første tradingtjenester for nettleser og iPhone. IG er i dag verdens største CFD-leverandør* og en global leder innen valutatrading. Selskapets mobile plattformer og apper har vunnet flere priser. IG tilbyr tjenester med giring innenfor flere finansielle markeder gjennom kontoer for CFDer, turbowarranter, barriers og opsjoner.

IG er medlem av FTSE 250. Selskapet har kontorer over hele Europa (inkludert en sveitsisk bank), Afrika, Asia-Stillehavsområdet, Midtøsten og USA.