Idrettsforbundet og NRK søker NM-veka arrangører i 2022

Norges idrettsforbund og NRK er på jakt etter arrangører av NM-veka vinter og NM-veka sommer i 2022. Søknadsfrist er 7.februar.

Julie Charlotte Søderstrøm i aksjon under NM-veka 2019. Foto: Rune Helliesen

-NM-veka er en fantastisk mulighet for aktuelle søkere til å vise frem bredden i norsk idrett. Gjennom god samhandling på tvers av det private og offentlige bidrar NM-veka til å sette vertsregionen på kartet, forsere anleggsutfordringer, bidra til reell verdiskapning, bedre rammevilkårene og skape verdifulle nettverk, sier idrettspresident Berit Kjøll.

Les mer om NM-veka her.

Hvem kan søke?

Idrettskretser, idrettsråd, byer, kommuner og fylkeskommuner er alle velkomne til å søke om å være vertskapsarrangør. Vertsarrangør skal ha ansvar for den lokale koordinering og tilrettelegging ved bruk av vertsarrangørs egne midler, og/eller gjennom avtaler med relevante samarbeidspartnere som fylkeskommune, kommune, lokalt næringsliv mm.

Søknad

Skriv en kortfattet søknad med begrunnelse på hvorfor dere ønsker å være arrangørsted for NM-veka. Det er en forutsetning for søknaden at de oppgaver og kostnader som ligger i kravspesifikasjonen innfris.

NM-veka sommer 2022 skal arrangeres siste uke i juni, mens NM-veka vinter arrangeres siste del av mars.

Søknader sendes til: ihj@idrettsforbundet.no

Søknadsfrist: 7.februar

Julie Charlotte Søderstrøm i aksjon under NM-veka 2019. Foto: Rune Helliesen

Om NM-veka:

Norges idrettsforbund, NRK og Norsk Tipping skapte konseptet NM-veka som for første gang ble arrangert i Stavangerregionen i august 2018. I 2019 var det over 1000 deltagere og nesten 40 idretter som deltok under den fem dager lange idrettsfesten som ble sendt direkte på NRK.

I 2020 arrangeres NM-veka vinter på Lillehammer og NM-veka sommer på Hamar/Stange. I 2021 flytter vi oss videre til Trondheim/Stjørdal for NM-veka vinter, mens sommerutgaven er i Sarpsborg.

Bilder fra NM-veka

Idrettspresident Berit Kjøll ber om straksavklaring fra helsedirektøren31.3.2020 08:02:18 CESTPressemelding

Norges idrettsforbund sendte 25. mars frem et brev til Helsedirektoratet med behov for klargjøring av vedtaket datert 12. mars om forbud mot/stengning av blant annet idrettsarrangementer, organisert idrettsaktivitet og svømmehaller. Årsaken er ulik fortolkning og praksis for gjennomføring av vedtaket i de enkelte kommunene. Resultatet er usikkerhet og mange spørsmål fra hele idrettsbevegelsen relatert til vedtaket. Nå ber idrettspresident Berit Kjøll om en straksavklaring.

IOC har besluttet å utsette OL/PL i Tokyo i inntil ett år. - En klok og riktig avgjørelse sier idrettspresident Berit Kjøll.24.3.2020 15:42:18 CETPressemelding

- Dette er en klok beslutning. Det er prisverdig at japanske myndigheter og IOC på bakgrunn av dagens situasjon og informasjon fra Verdens Helseorganisasjon har besluttet å utsette lekene. Det viser at helse og sikkerhet er det aller viktigste. Jeg har samtidig stor sympati og forståelse for den krevende situasjonen som den japanske arrangøren og nasjonen nå har kommet i, sier idrettspresident Berit Kjøll.