Idrettsforbundet og NRK søker NM-veka arrangører i 2022

Norges idrettsforbund og NRK er på jakt etter arrangører av NM-veka vinter og NM-veka sommer i 2022. Søknadsfrist er 7.februar.
Julie Charlotte Søderstrøm i aksjon under NM-veka 2019. Foto: Rune Helliesen

-NM-veka er en fantastisk mulighet for aktuelle søkere til å vise frem bredden i norsk idrett. Gjennom god samhandling på tvers av det private og offentlige bidrar NM-veka til å sette vertsregionen på kartet, forsere anleggsutfordringer, bidra til reell verdiskapning, bedre rammevilkårene og skape verdifulle nettverk, sier idrettspresident Berit Kjøll.

Les mer om NM-veka her.

Hvem kan søke?

Idrettskretser, idrettsråd, byer, kommuner og fylkeskommuner er alle velkomne til å søke om å være vertskapsarrangør. Vertsarrangør skal ha ansvar for den lokale koordinering og tilrettelegging ved bruk av vertsarrangørs egne midler, og/eller gjennom avtaler med relevante samarbeidspartnere som fylkeskommune, kommune, lokalt næringsliv mm.

Søknad

Skriv en kortfattet søknad med begrunnelse på hvorfor dere ønsker å være arrangørsted for NM-veka. Det er en forutsetning for søknaden at de oppgaver og kostnader som ligger i kravspesifikasjonen innfris.

NM-veka sommer 2022 skal arrangeres siste uke i juni, mens NM-veka vinter arrangeres siste del av mars.

Søknader sendes til: ihj@idrettsforbundet.no

Søknadsfrist: 7.februar

Julie Charlotte Søderstrøm i aksjon under NM-veka 2019. Foto: Rune Helliesen

Om NM-veka:

Norges idrettsforbund, NRK og Norsk Tipping skapte konseptet NM-veka som for første gang ble arrangert i Stavangerregionen i august 2018. I 2019 var det over 1000 deltagere og nesten 40 idretter som deltok under den fem dager lange idrettsfesten som ble sendt direkte på NRK.

I 2020 arrangeres NM-veka vinter på Lillehammer og NM-veka sommer på Hamar/Stange. I 2021 flytter vi oss videre til Trondheim/Stjørdal for NM-veka vinter, mens sommerutgaven er i Sarpsborg.

Bilder fra NM-veka

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges idrettsforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.