Ida Jenshus slipper «Over Before It Started»

Ida Jenshus dro hjem til moren for å skrive sin nye singel. Foto: Marthe Amanda Vannebo

I dag er Ida Jenshus tilbake med det fjerde kuttet fra sitt kommende sjettealbum From This Day On.

Etter å ha nytt ulike spekter av Jenshus sin nye stil, med låter som «Love You A Little Less», «Heartland» og «That Morning», senker hun tempoet og leverer et ømt og kjærlig verk med «Over Before It Started».

– Denne låta ble skrevet da jeg var hjemme hos mamma på Inderøy. Jeg ville skrive mesteparten av der før jeg gikk i studio med Alexander Pettersen for å ferdigstille den, forteller hun.

Hør «Over Before It Started» her!

Jenshus var nemlig bare 17 år da hun valgte å ikke fullføre videregående skolegang for å følge musikkdrømmen. Ifølge henne handler denne sangen om at det er en livsstil man har valgt som kan være vanskelig å kombinere med å pleie andre forhold og tiden ofte ikke strekker til. Om at man trenger og vil være sammen med noen, men har vanskelig for å forandre seg.

«I was seventeen when life got real. I saw everything a kid shouldn’t see», synger hun, og 11 år etter platedebuten har hun vunnet tre Spellemannpriser, spilt og bodd i inn- og utland, og har befestet sin posisjon som én av landets store stemmer. Og med denne singelen, samt resten av From This Day On, får du muligheten til å oppleve en ny side av Ida Jenshus.

Albumet er ute 23. august på Drabant Music.

Foto: Marthe Amanda Vannebo
Artwork for «Over Before It Started»

Tommy Tokyo er ute med «Country Girl»20.9.2019 10:12:18 CESTPressemelding

Dette er den tredje singelen fra Tommy Tokyo kommende album, som er ute på Drabant Music i dag. «Country Girl» følger de allerede brilliante smakebitene som er «Gloomsville» og «The Extra Mile». Denne gangen handler det for Tommy om å være ute på reise i musikkens tjeneste, og er musikalsk sett både oppløftende og nedpå på én og samme tid. – Det er om å forlate hjemmets trygge rammeverk, sier han. – Og det er jo noe som fører til en umiddelbar lengsel hjem igjen til både «Country Girl» og barna. Samtidig er det et faktum for meg at scenenes tiltrekningskraft er stor. Vi gleder oss til å presentere resten av albumet The Remaining Days of Life, som kommer på nyåret. Hør «Country Girl» her!

Påls butikk er ute med nytt album20.9.2019 09:32:14 CESTPressemelding

I dag slipper Påls butikk albumet Dpressr hos Drabant Music, der de retter søkelyset mot samfunnstrekk under press. – I dagens samfunn er stadig noe nytt under press. Verdier, samfunnsstrukturer, sosiale strukturer og samhandlingsmønstre endrer seg i økende tempo. Utviklingen kan av og til virke deprimerende, inkludert måten folk tilpasser seg eller reagerer på. Jeg kan kan ane en avmakt når vi følger strømmen, selv de gangene vi egentlig vet bedre. Med dette albumet prøver vi å utforske dette. Det sier vokalist Mats Larsen om Dpressr, som er et slags konseptalbum. I tillegg til den tekstlige tematikken, går en rekke ulike musikalske temaer igjen på de ulike låtene. Påls butikk har hatt som ambisjon å lage et album med flere lag slik at både den gjengse radiolyttere og den drevne musiker får glede av musikken. Hør Dpressr her! – Egentlig som en god barnebok der både foreldre og barn ler, men av ulike ting i samme budskap, sier gitarist Pål Price. Albumet er den fjerde utgivelsen fra På

Mr. E & Me er ute med New Orchestral Hits 4 Kids!13.9.2019 09:57:56 CESTPressemelding

Verdens aller største selskap for klassisk musikk, Naxos, kliner til og sender en norsk barneplate ut til hele kloden - WORLD WIDE! New Orchestral Hits 4 Kids fra Mr. E & Me er ute nå! Her hjemme, til fjells og i bygd, ved kyst, til skogs og i by, er de kjent som Meg og kammeraten min. Ute i verden heter de Mr. E & Me. Me er selveste Meg, låtskriverfantomet Martin Hagfors og det er ikke noe mysterium at Mr. E er selveste Kammeraten, Erik Johannessen, også kjent som hele Jaga Jazzists Johannessen. Dette er popmusikk for barn i klassisk drakt (ikke barn i klassiske drakter nødvendigvis, de kan ha på seg hva de vil, det vi mener er at det er popmusikk i klassisk drakt. For barn). Dette er nyinnspillinger av Meg og kammeratens største hits på Megs morsmål, til Kammeratens arrangementer, med hele landets Kringkastingsorkester, Det Norske jentekor og hele verdens snydeligste Mari Boine, under ledelse av Ingar Bergby og hele ABBAs Anders Eljas. Hør hele New Orchestral Hits 4 Kids her! Har vi