Icelandair

Icelandair og Iceland Airwaves arrangerer strømmekonsert med Islands største artister

Strømmekonserten „Live from Reykjavik“ arrangeres 13. og 14. november av Islands største festival Iceland Airwaves og Icelandair, som erstatning for den fysiske festivalen som skulle ha vært.

I mer enn 20 år har Reykjavik og Icelandairs fly blitt fylt opp av festivalgjengere fra hele verden i begynnelsen av november. Iceland Airwaves er en av Islands største festivaler, med rundt 8000 besøkende årlig.

Som så mange andre festivaler ble Reykjaviks største musikkbegivenhet satt på vent i år. Likevel snudde teamet seg rundt sammen med partnere og sponsorer for å sikre festivalgjengerne et godt alternativ. Nå er det klart for en ambisiøs festival med 100 prosent islandsk innhold.

„Live from Reykjavik“ vil gi alle som har gått glipp av reiser og musikkfestivaler mulighet til å oppleve Islands ånd trygt hjemme i egen stue. På konsertlisten står Of Monsters and Men, Ásgeir og Eurovision-favorittene Daði Freyr og Hatari, sammen med et titalls andre. Konsertene vil foregå på ikoniske steder over hele Reykjavik som Iðnó Gamla Bío og Reykjavík kunstmuseum.

– Vi ønsket å finne en måte å fremme det enorme musikktalentet på Island. Samtidig er dette en måte å støtte en sterkt rammet bransje gjennom kreative løsninger. Å ha alle disse artistene på Island på samme tid skjer kanskje aldri igjen. Derfor griper vi muligheten nå som vi har sjansen, sier festivalsjef Ísleifur Þórhallsson.

Icelandair er en av festivalens hovedsponsorer og for dem er det viktig å fortsette og knytte folk sammen.

– Vi vet at internasjonale reiser ikke er mulig for så mange akkurat nå, så vi er synes det er kult å fortsatt kunne dele Islands ånd med våre kunder og hele verden, selv om det blir på en annerledes måte i år, sier markedsdirektør i Icelandair, Gísli S. Brynjólfsson.

Konsertene sendes 13. og 14. november fra kl. 20:30 norsk tid. Billetter betales online gjennom www.dice.fm og betales i britiske pund. Prisene er som følger:

• 2-dagers pass for begge dager (GBP £ 40)
• 1-dags pass på fredag eller lørdag (GBP £ 30)
• Frittstående låter med Ásgeir, Ólafur Arnalds, Daði Freyr (tilgjengelig både i og separat for 2-dagers og 1-dags pass) (GBP £ 15)
(kan ses over hele verden)

Artister som spiller:

ÁSGEIR, AUÐUR, BRÍET, CELL7, DAÐI FREYR, EMILÍANA TORRINI & FRIENDS,GDRN, HATARI, HJALTALÍN, JÚNÍUS MEYVANT, KÆLAN MIKLA, MAMMÚT, MUGISON, OF MONSTERS AND MEN, ÓLAFUR ARNALDS, VÖK

All informasjon finner du på www.icelandairwaves.is #LiveFromReykjavik

Partnere og sponsorer av „Live from Reykjavik“

RÚV https://www.ruv.is

Inspirert av Island https://visiticeland.com

Reykjavík sentrum https://visitreykjavik.is

Icelandair https://www.icelandair.com

Landsbankinn https://www.landsbankinn.is

Reykjavík Music City https://www.reykjavikmusiccity.is

Ta opp på Island https://record.iceland.is

Reykjavik Arts Festival http://www.artfest.is

Island Music http://www.icelandmusic.is

Einstök Ölgerð https://einstokbeer.com

Icelandair.Norway@fleishman.com

OF MONSTERS AND MEN

Om Icelandair

Icelandair er det nasjonale flyselskapet på Island. Siden selskapet ble stiftet i 1937 har Icelandair stadig utvidet sitt rutenettverk ved å bruke den unike geografiske beliggenheten til Island, som knutepunkt mellom Europa

og Nord-Amerika. I 2019 fraktet Icelandair 4,7 millioner passasjerer til 42 destinasjoner i Europa og Nord-Amerika. Icelandair er en del av Icelandair Group, som også driver et regionalt flyselskap på Island, en luftfrakt- og logistikkvirksomhet, samt utleie av fly, konsulent- og reisetjenester. Icelandair Group er børsnotert på Nasdaq Island.