Iceland Mat blir en nasjonal aktør i samarbeid med Circle K

Etter vellykket testsalg overtar Iceland Mat som hovedleverandør av frosne dagligvarer til Circle K i hele Norge.
Administrerende direktør i Iceland, Geir Olav Opheim, og markedsdirektør i Circle K Norge, Ann Helen Våge. Foto: Trond Eriksen, Circle K

Siden april i år har Iceland Mat solgt frysevarer til tre av Circle K sine butikker i Oslo, Fredrikstad og Bergen. Testsalget har vært svært vellykket, og kundene har tatt godt imot produktene.

Circle K og Iceland Mat er derfor blitt enige om at Iceland Mat blir leverandør av frysevarer i Circle K sine butikker i Norge. Totalt har Circle K 185 butikker som selger frysevarer i dag.

- Det er veldig gledelig at dette har vært så vellykket. Nå kan vi sammen med Circle K tilby våre bestselgere over hele landet, sier Geir Olav Opheim, administrerende direktør i Iceland Mat AS.

I fryseskapene på Circle K-stasjonene vil du fra nå finne et nytt og spennende sortiment bestående av pizza, ferdigretter, småretter og dessert, inklusive vegetarprodukter.

Circle K-stasjonene beholder noen av bestselgerne fra tidligere.

Markedsdirektør Ann Helen Våge viser til at Circle K er i et marked med store endringer i kundenes behov, reisevaner, reiseformer og handlevaner. Kravet til convenience øker, og vi utvikler vårt kundetilbud hele tiden for å møte disse endringene.

- Vårt mål er å gjøre hverdagen til kundene våre litt enklere. Satsingen med Iceland er spennende fordi det gir kunder over hele landet tilgang til et utvidet sortiment av raske og gode måltidsløsninger for tilberedning hjemme. Vi har kjørt en vellykket test på tre stasjoner og tre byer med varierende kundegrunnlag. Vi er trygge på at produktene vil bli godt mottatt i hele Norge og inngår en avtale om bred distribusjon, sier Ann Helen Våge, markedsdirektør i Circle K Norge AS.

For Iceland Mat er avtalen med Circle K viktig for at hele Norge skal få tilgang på produkter fra Iceland.
- Vi får daglige henvendelser fra kunder ulike steder i Norge med spørsmål om vi ikke snart kan åpne utsalg i nærheten av der de bor. Gjennom den type samarbeid vi nå får til sammen med Circle K får den norske forbruker tilgang til et spennende alternativ til de varene som man finner overalt ellers, avslutter Opheim.

Leveransene til butikkene starter i uke 7.

For ytterligere informasjon kontakt:
- Geir Olav Opheim, adm.dir Iceland Mat AS, m: 918 15 506 e:t go@icelandmat.no
- Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef Circle K Norge, m: 917 38 053 e: knusen@circlekeurope.com

ICELAND MAT:

Norges nye dagligvarekjede og driver butikker etter konseptet fra den engelske dagligvarekjeden Iceland Foods. Iceland er en unik britisk matkjede med vel 940 butikker over hele Storbritannia. Iceland Foods har i tillegg butikker i 10 land og har dessuten en global eksportvirksomhet med leveranser til 48 land. I Norge har kjeden nå 5 egne butikker. I diskene finner man et stort utvalg av matvarer fra hele verden. Fordi varene er fryst kan produktene leveres med høy kvalitet og gunstige priser.

CIRCLE K NORGE AS

En del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
Vi var tidligere eid av Statoil ASA, skilt ut som eget selskap på børs i 2010 og kjøpt opp av Alimentation Couche-Tard Inc. (ACT) i 2012. Vi het tidligere Statoil Fuel & Retail Norge AS, men som følge av eierskifte endret vi selskapsnavn til Circle K Norge i april 2016.
Statoil-stasjonene ble merket om til Circle K fra mai 2016 til mai 2017 i forbindelse med at Couche-Tard samler alle sine convenience-virksomheter under det globale merkenavnet Circle K.
Vi har vært i det norske markedet siden 1920 (MIL) og siden det operert under ulike merkenavn; - MIL, BP, Norol, Statoil og nå Circle K. Selskapet har dermed vært med på en reise fra å være bensinstasjoner med bilservice til nå å være energistasjoner for bil og de reisende gjennom også vårt stadig økende tilbud innen convenience.
Circle K Norge driver 467 drivstoffutsalg i Norge hvorav 279 er fullservice bensinstasjoner og butikker. Vi har også en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.
Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.